Reus acollirà la final del Concurs Millor Pa de Pagès Català 2026

Els cinc finalistes d’aquesta edició són Forn Mistral, Forn-Pastisseria Gil, L’Obradors dels 15 i Montserrat Forners, tots quatre de Barcelona, i Maia Flequers, de Figueres

28 de setembre de 2026 a les 14:52h

El Teatre Bartrina de Reus acollirà el pròxim 4 d’octubre la final del Concurs Millor Pa de Pagès Català 2026, organitzat pel Consell Regulador de la IGP Pa de Pagès Català. La gala, oberta al públic amb inscripció prèvia, convertirà la capital del Baix Camp en punt de trobada del sector flequer català.

Aquesta serà la segona vegada que Reus acull la final del concurs. L’alcaldessa de la ciutat, Sandra Guaita, presidirà el jurat que haurà d’escollir el millor pa de pagès català de l’any.

Cinc fleques competiran pel títol

Els cinc finalistes d’aquesta edició són Forn Mistral, Forn-Pastisseria Gil, L’Obradors dels 15 i Montserrat Forners, tots quatre de Barcelona, i Maia Flequers, de Figueres.

Entre els establiments finalistes hi ha fleques amb experiència en el concurs. Forn Mistral i Montserrat Forners ja han guanyat el certamen en edicions anteriors, mentre que Forn-Pastisseria Gil i L’Obradors dels 15 també han arribat a la final. Per a Maia Flequers, en canvi, aquesta serà la primera participació en la fase final.

La selecció dels finalistes es va fer en una eliminatòria celebrada a l’Escola del Gremi de Flequers de Barcelona, amb la participació de prop d’una vintena de fleques. El jurat va valorar els pans mitjançant un tast a cegues, identificant cada peça únicament amb un número.

La fleca guanyadora rebrà una placa acreditativa i 2.000 euros de premi, a més de la màxima valoració del Consell Regulador, establerta en 98 punts sobre 100.

Una final oberta al públic

La gala permetrà al públic seguir en directe les deliberacions del jurat i conèixer el resultat de la competició. La jornada també inclourà un espectacle i un còctel.

Per assistir-hi caldrà fer inscripció prèvia a través del formulari habilitat per a la gala.

La final tindrà, a més, un component solidari: la gala comptarà amb una taquilla inversa a benefici de la Fundació Mossèn Bara i acabarà amb una gran pa amb tomacada popular a la plaça del Teatre.

Reus celebra la Gran Setmana del Pa de Pagès

La final serà el punt culminant de la Gran Setmana de l’IGP Pa de Pagès a Reus, que se celebrarà del 28 de setembre al 4 d’octubre amb diferents activitats per apropar la cultura del pa a la ciutadania.

El programa inclou propostes divulgatives, degustacions i activitats vinculades al món de la fleca, com una taula rodona sobre la tradició i el valor cultural del pa, trobades amb empreses locals, degustacions de pa amb tomàquet als mercats municipals, exhibicions de forns i presentacions de pans elaborats amb farina de proximitat.

També hi haurà una exposició bibliogràfica sobre el món del pa. El programa arribarà a la recta final el dissabte 3 d’octubre amb una degustació de pa de pagès en el marc de TEDxReus, abans de la gala del concurs de l’endemà al Teatre Bartrina.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara