Repartiran 100.000 ulleres per veure amb seguretat l’eclipsi solar del 12 d’agost als municipis de Tarragona

La Diputació de Tarragona les farà arribar als ajuntaments de municipis petits i als punts considerats prioritaris per la Generalitat

26 de juny de 2026 a les 15:02h

La Diputació de Tarragona distribuirà 100.000 ulleres homologades per facilitar una observació segura de l’eclipsi solar del 12 d’agost. La iniciativa vol garantir que aquest fenomen astronòmic es pugui viure amb seguretat, especialment als municipis més petits i als espais identificats com a punts d’observació prioritaris.

El repartiment es farà entre els ajuntaments dels municipis de fins a 2.500 habitants, on la Diputació cobrirà fins al 70% de la població. També se’n beneficiaran diversos municipis de fins a 20.000 habitants que la Generalitat ha assenyalat com a emplaçaments recomanats per observar l’eclipsi.

Entre aquests municipis hi ha Gandesa, Montbrió del Camp, Móra la Nova, Camarles, Santa Bàrbara, l’Aldea, Altafulla, Constantí, l’Ametlla de Mar, Alcanar i Torredembarra.

La distribució de les ulleres es farà seguint criteris de nombre d’habitants o bé d’aforament dels espais d’observació. La Diputació començarà a fer arribar el material als ajuntaments a partir del 15 de juliol, i seran els consistoris els encarregats de repartir-lo entre la ciutadania de la manera que considerin més adequada.

Aquesta actuació s’emmarca en la col·laboració entre la Diputació de Tarragona i el Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat, amb l’objectiu de facilitar l’accés a material de protecció i donar suport als municipis amb menys recursos.

La Diputació també ha habilitat un apartat al seu web amb informació i recomanacions per observar l’eclipsi de manera segura, recordant la importància de no mirar mai directament el sol sense ulleres homologades.