El Recapte de Primavera a Tarragona, un gran èxit: més de 20 tones d’aliments recollits

La campanya del Banc dels Aliments aconsegueix una resposta significativa malgrat la reducció en el nombre de voluntaris i la difusió limitada

07 de juliol de 2026 a les 17:37h

Durant els dies 5 i 6 de juny, el Banc dels Aliments de les Comarques de Tarragona va organitzar un recapte d’aliments en un format més restringit que anys anteriors. Tot i comptar amb una mobilització inferior de voluntariat, concretament 235 persones, la campanya va aconseguir reunir un total de 20.356 quilograms d’aliments i productes bàsics, superant així les previsions inicials.

L’última acció solidària s’ha dut a terme en prop d’una cinquantena d’establiments repartits per tota la província, on els voluntaris van participar activament durant divendres i dissabte per garantir l’èxit del recapte. Un cop classificats, els aliments es distribuiran equitativament entre el mateix Banc dels Aliments i les entitats col·laboradores que han contribuït tant en la logística com en la classificació dels productes.

Recapte Primavera Tarragona Voluntaris -

Una campanya amb menor difusió mediàtica però igualment efectiva

A diferència del Gran Recapte, aquesta edició primaveral ha apostat per una estratègia comunicativa més discreta, limitant la promoció pública amb l’objectiu d’avaluar la capacitat de resposta ciutadana sense un gran suport mediàtic. Des del Banc dels Aliments valoren positivament aquesta experiència afirmant que s'ha aconseguit arribar a la població malgrat una presència als mitjans menys intensa que altres convocatòries.

Perspectives futures cap al Gran Recapte de novembre

L’èxit assolit en aquest primer cap de setmana de juny genera optimisme respecte a la pròxima campanya anual coneguda com a Gran Recapte, prevista aproximadament per a la primera quinzena del mes de novembre. Aquesta nova edició promet tornar a mobilitzar amplis sectors socials per tal d’assegurar l’abastiment continuat dels magatzems solidaris.