El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el president de la Fundació Banc dels Aliments de les Comarques de Lleida, Antoni Fo, han formalitzat aquest dilluns un nou acord de col·laboració que garantirà el finançament de les activitats de l’entitat durant el període 2026-2028.
L’acord preveu una aportació global de 270.000 euros, distribuïda en 90.000 euros anuals, una xifra que, segons es va destacar durant la signatura, permetrà consolidar l’activitat del Banc dels Aliments i facilitar una millor planificació dels seus projectes a mitjà termini.
L’acte també ha comptat amb la presència de la vicepresidenta de la Diputació, Sandra Castro, i de la directora del Banc dels Aliments, Teresa Farré.
Compromís amb la lluita contra la pobresa alimentària
Durant la seva intervenció, Joan Talarn va remarcar que l’accés a una alimentació adequada és un dret fonamental vinculat a la dignitat i la justícia social, i va defensar que els recursos públics han de servir per reduir les desigualtats. També va valorar el caràcter plurianual del conveni, que assegura el suport econòmic fins al 2028 i aporta estabilitat a l’entitat.
Talarn va subratllar igualment la importància de mantenir serveis i ajudes arreu del territori, recordant que els ciutadans dels municipis petits han de disposar de les mateixes oportunitats i suports que la resta de la població.
Agraïment per l’increment del suport institucional
Per la seva banda, Antoni Fo va destacar l’evolució positiva de les aportacions de la Diputació al llarg dels anys, que han passat de 30.000 euros anuals als 90.000 euros actuals. També va agrair altres formes de col·laboració que l’administració manté amb l’entitat.
Entre aquestes, va assenyalar la cessió d’un magatzem a la Caparrella per emmagatzemar el material recollit durant el Gran Recapte, així com la donació anual d’oli que realitza la Diputació.
Amb aquest nou conveni, les dues institucions refermen la seva col·laboració per donar suport a les persones en situació de vulnerabilitat i contribuir a la reducció del malbaratament alimentari a les comarques lleidatanes.