Les aturades intermitents durant les hores imparells suposen que els prop de 200 estibadors del port només acabin treballant el 50% de la seva jornada laboral. “Evidentment això ha tingut repercussió en la producció, però entrava dins del previst”, ha subratllat Galera. Segons el Port de Tarragona, la primera jornada de vaga s’està desenvolupant “sense incidències i amb el compliment dels serveis mínims”, que estan fixats en el 100% pel que fa a mercaderies amb caducitat i pel moviment de passatgers i creuers.
El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha apuntat que “la feina s’ha repartit amb normalitat” i que no tenen constància de cap incidència ni anomalia. Andreu ha explicat que el seu objectiu durant la vaga és que l’estiba “pugui representar legítimament les seves reclamacions” i que el sector del transport, un dels que se’n veu més afectat, disposi puntualment “de tota la informació” per poder adaptar-se a les circumstàncies.
En un comunicat, l’Autoritat Portuària ha lamentat que no s’arribi a “una solució de consen”s de les parts implicades per evitar les jornades de vaga i les conseqüències que aquestes poden tenir en l’activitat portuària i en l’economia del territori. A més, el Port ha informat que la Policia Portuària està gestionant sense incidències els accessos al recinte portuari, que es produeixen amb normalitat.
Més jornades de vaga convocades
A més d’aquest dilluns, la convocatòria de vaga s’estén a dimecres i divendres d’aquesta setmana. També hi ha un preavís de nova protesta que començarà el 14 de juny amb una aturada de 48 hores ininterrompudes i continuarà durant les hores imparells dels dies 19, 21 i 23 del mateix mes. A tot l’estat espanyol, la vaga afecta més de 6.000 estibadors.