Dilluns, 12 de maig de 2025
És notícia

El president de Port Tarragona visita la Terminal de Guadalajara-Marchamalo

Avatar photo

Saül Garreta es reunirà també amb empreses de la CEOE CEPYME a Guadalajara

El viatge al hinterland del Port de Tarragona ha començat per una visita a l’Ajuntament de Marchamalo per entrevistar-se amb l’alcalde de la població, Rafael Esteban. La reunió en  la qual també hi han participats altres regidors i tècnics municipals ha servit per fer una diagnosi de l’estat de les relacions institucionals i del projecte de la Terminal Intermodal que el Port està construint en el terme municipal de Marchamalo. L’alcalde Esteban ha destacat la importància que aquesta infraestructura representa per al municipi i per al hub logístic de Puerta Centro-Ciudad del Transporte per l’activitat econòmica que generarà i els llocs de  treball directes i indirectes que es preveu que crearà. L’alcalde de Marchamalo, ha manifestat la intenció de doblar l’espai destinat a la logística a la Ciudad del Transporte, passant dels 2 milions de metre quadrats actuals als 4 milions. 

En una segona part de la visita, el president del Port s’ha traslladat a la PortTarragona Terminal de Guadalajara-Marchamalo per conèixer l’estat de les obres i visualitzar els treballs de la segona fase de la construcció d’aquesta infraestructura logística. Actualment, fa mesos que estan finalitzades les obres de la 1a fase que van consistir en el moviment de terres i, en aquests darrers dies s’estan completant els treballs del tram final de la licitació de les obres en el qual competeixen 6 empreses. Si els terminis previstos es compleixen, es preveu que l’adjudicació es faci en aquest mateix mes de juny i que les obres de la segona fase comencin al mes de setembre i que les obres tinguin una durada aproximada de 12 mesos.

El desplaçament a Guadalajara continuarà avui amb una trobada amb empreses locals a la  seu de la CEOE CEPYME. La reunió servirà per explicar a les empreses interessades les característiques tècniques i comercials de la PortTarragona Terminal Guadalajara- Marchamalo i, al mateix temps, copsar l’interès d’aquestes empreses pels serveis portuaris i logístics que necessiten. 

El president Garreta, acompanyat del director general de l’APT i de la directora Comercial i  de Desenvolupament de Negoci, es reunirà amb la presidenta de la CEOE-CEPYME de  Guadalajara, Ma Soledad Garcia Oliva, i el secretari general de l’organització empresarial, Javier Arriola. A més a més, s’ha entrevistat amb els representants d’una dotzena d’empreses que pertanyen a grups logístics i industrials amb un gran pes econòmic a la  regió. Entre ells destaquen: Grupo Logístico Santos, Neovia Logistics Sercvices, Luis  Simôes, Power and Glen Asociados, Mixer and Pack, Cummins, Hi! Real State, Hercesa,  Schreder Socelec, Montepino i Industrias Tagar

 

PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo 

La PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo és un projecte que rep finançament de la Unió Europea a través dels fons Next Generation inclosos en el Pla de Transformació  i Resiliència (PERTE). La fase 2 de les obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara Marchamalo representa la part final d’una de les més importants infraestructures ferroviàries dels darrers temps. Una infraestructura que es convertirà en el principal ‘port sec’ amb caràcter Hub del centre peninsular. Tindrà una capacitat per canalitzar els principals fluxos nacionals i internacionals de mercaderies, ja que està situada en l’àrea d’influència de Madrid i situada en el corredor d’Henares, l’àrea més dinàmica de l’entorn de la capital de  l’Estat, amb més de 6 milions d’habitants en un radi de 60 km. Un terminal que representarà, amb la seva operativa, un pas endavant en diferents cadenes logístiques entre Madrid i el Corredor de Henares, els principals ports nacionals i, en les connexions amb grans plataformes logístiques internacionals. 

Les principals actuacions en aquesta segona fase són, per una banda, la instal·lació de 19 desviaments que permetran tots els moviments i maniobres, la construcció de 3 vies de càrrega i descàrrega per a trens de fins a 750 metres de longitud i de 3 vies d’expedició i recepció també per a trens de fins a 750 metres de longitud. Per altra banda, la pavimentació de 100.000 m2 per la zona d’operativa i emmagatzematge de mercaderies i la construcció d’un edifici de serveis de 100 m2. En total es construiran 7.750 metres de via d’ample ibèric. Un espai multifuncional, especialitzat en funcions logístiques, distribució i transformació amb tots els equips i dotacions com a complement a l’activitat principal que preveu estar operatiu a finals de l’any 2024.

Per al Port Tarragona situar-se al centre de la península és molt important en la seva estratègia en la diversificació de tràfics. La PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo podrà operar trens de 750 metres. La seva connexió amb La Boella, la seva terminal bessona situada a l’interior del Port de Tarragona reforça la unió, la connexió i la capacitat del Corredor d’Henares amb el ‘Corredor del Mediterrani’, afavorint la circulació de mercaderies entre la Península i la resta del continent europeu mitjançant les dues plataformes logístiques que el Port de Tarragona operarà de manera coordinada.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Messer lliura els premis a estudiants de grau i màster de l’ETSQ

Notícia següent

Uns pares venen la seva filla de 12 anys durant una festa

Notícies relacionades