Presentada la 57a edició del RallyRACC a la Costa Daurada

Salou, PortAventura World i la Costa Daurada continuaran sent el nucli del ral·li

Avui s’ha presentat a la Diputació de Tarragona el 57 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Ral·li d’Espanya 2022. L’acte ha comptat amb l’assistència, d’esquerra a dreta de la taula, de Carmina Blay, cap de la representació territorial de l’Esport a Tarragona; Meritxell Roigé, presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació de Tarragona; Josep Mateu, president del RACC; Pere Granados, alcalde de l’Ajuntament de Salou; i Laura Valdeolivas, directora de Business & Events PortAventura World.

A quatre mesos de la seva celebració, el RACC ha presentat l’itinerari i el programa de cursa del 57 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, Ral·li d’Espanya 2022, 12a prova del Campionat del Món. La primera etapa serà completament nova i les altres dues adoptaran canvis que permetran a la penúltima prova del Mundial del 2022 situar-se aquest any, possiblement, com una de les proves que decidiran títols en algunes categories.

SalouPortAventura World i la Costa Daurada continuaran sent el nucli del ral·li, que en aquesta 57a edició constarà de 300,01 km de velocitat distribuïts en 19 trams cronometrats del total de 1.405,03 km de l’itinerari. El RACC continua tenint la total complicitat del territori per organitzar el ral·li espanyol del Campionat del Món de Ral·lis de la FIA.

A més de l’Ajuntament de Salou, la competició compta amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, del Patronat de Turisme de la Costa Daurada, del Patronat de Turisme de Salou, de PortAventura World i de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya.

La ubicació dels punts clau del RallyRACC es manté com en els darrers anys. El podi de sortida i arribada, en què també se celebrarà la cerimònia de repartiment de premis, estarà situat al Passeig Jaume I; el parc de treball per a tots els equips a l’aparcament de PortAventura World, i la base de carrera (headquarters) i sala de premsa, al Centre de Convencions del Business Centre d’aquest mateix enclavament.

Com a part dels aspectes que defineixen l’actual Mundial, al RallyRACC es donaran cita per primera vegada al nostre país les noves tecnologies híbrides que competeixen en exclusiva a la categoria Rally1.

Toyota, Hyundai i M-Sport Ford aportaran les seves noves mecàniques amb tot el rodatge que hauran significat les 11 proves disputades abans de la cursa tarragonina. Els signes de canvi cap a una activitat més sostenible on és immers el món dels ral·lis arribaran ben sòlids a Catalunya, configurant un RallyRACC ple d’interès tecnològic.

A més, aquest any la prova també vindrà marcada per la gran igualtat que estan mostrats pilots i copilots, tal com s’ha anat demostrant al llarg de la temporada. La inscripció serà notable, amb els principals pilots que defineixen la història de l’especialitat en els darrers anys, tant al WRC absolut com a les categories WRC2 i WRC3, als quals s’afegirà una extensa llista de pilots del país.