El Partit Popular ha denunciat la manca d’efectius de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil a la província de Tarragona. La diputada Elisa Vedrina ha apuntat que hi ha un dèficit de 213 agents a tot el territori entre els dos cossos policials.
En una atenció a mitjans aquest dimarts al migdia a Salou i acompanyada pel regidor del Grup Municipal popular del municipi Mario García, Vedrina ha explicat que el dèficit arriba al 20% dels quals estan previstos al catàleg dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat. “Garantir la seguretat a la nostra província hauria de ser una de les prioritats de qualsevol govern i més si està previst un determinat nombre d’agents per assegurar tota la província”, ha manifestat Vedrina.
En concret, els populars han apuntat que de 406 places de Policia Nacional previstes per la província, només s’han cobert 305 i de 669 de la Guàrdia Civil se n’han ocupat 557. En total manquen 213 efectius sobre 1.075 places catalogades que s’haurien d’ocupar de la vigilància i control de costes, ports, aeroports, duanes, armes i explosius, estrangeria, terrorisme, criminalitat organitzada i drogues.
“La seguretat està compromesa perquè no tenim les places que hauríem de tenir, no tenim pressupostos al Govern d’Espanya i sospitem que hi ha una voluntat de buidar de contingut de les competències estatals a Catalunya com a resultat del pacte entre Pedro Sánchez i les forces independentistes. Això representa un problema de gestió i un problema polític”, ha expressat la diputada.
Per la seva banda, García ha indicat que la seguretat dels veïns i veïnes de Salou és una prioritat i ha apel·lat a la coordinació entre tots els actors. “Hem de demostrar que amb la col·laboració es millora la seguretat. El problema del top manta s’ha d’abordar des de dos principis: la cooperació i la coordinació. No se solucionarà donant la culpa al del costat. És un problema que ens afecta a tots. Hem de seure tots, dialogar i fer propostes constructives per acabar amb aquest problema. És una activitat il·legal que perjudica el nostre petit comerç i a tota la imatge de la Costa Daurada”, ha conclòs García.