El Port Tarragona rep la visita de la Consellera d’Economia d’Aragó

La visita ha servit per unir els llaços entre ambdues administracions que compten amb objectius logístics comuns

La Consellera d’Economia, Planificació i Treball del Govern d’Aragó, y presidenta d’Aragón Plataforma Logística (APL), Marta Gastón Menal, ha visitat avui el Port de Tarragona. Gastón ha estat rebuda pel president del Port, Josep M Cruset; el director general de l’APT, Ramón IGnacio García; i altres membres directius del Port. Els motius de la visita han estat: presentar el nou director-gerent d’Aragón Plataforma Logística (APL), Pedro Sas, nomenat al passat mes de febrer; conèixer de primera mà els projectes de futur del Port de Tarragona i explorar els àmbits de cooperació entre el Port i l’Aragó. A més a més, d’estar acompanyada per Pedro Sas, la consellera ha realitzat la visita amb Jaime Escobar, director d’Estratègia i Desenvolupament Intermodal.

El president del Port ha aprofitat la trobada per compartir amb la consellera els projectes estratègics del Port de Tarragona Horitzó 2023, un any en el que conflueixen en el temps la posada en funcionament d’infraestructures clau per al creixement del Port de Tarragona. Cruset ha destacat “el salt endavant que suposarà la posada en marxa de les dues connexions terrestres que uniran, encara més, el Port amb el seu hinterland, a l’interior de la vall de l’Ebre”.

Per la seva part, la consellera Marta Gastón, ha explicat que la visita ha permès conèixer “tot el potencial” del Port i reforçar la col·laboració, “permitent a ambdues parts guanyar en competitivitat”. Gastón també ha explicat que ““l’objectiu d’aquesta col·laboració entre APL i el Port de Tarragona és impulsar noves aliances” i que “s’estan estudiant projectes conjunts per impulsar la logística a diferents localitzacions d’Aragó, com Zuera i Casp, per optimitzar el transport de cereals des del port utilitzant el tren en comptes de l’habitual per carretera”.

Millors comunicacions amb l’hinterland

L’any 2023 entraran en funcionament dues comunicacions de vital importància per a Tarragona: el Corredor ferroviari del Mediterrani que convertirà el Port en el node logístic amb connexió amb ample de via internacional més al Sud d’Europa; i l’entrada en funcionament del Túnel de Lilla, que reduirà notablement el temps del trajecte per carretera entre el Port i els clients del seu hinterland (16 minuts menys entre Tarragona i Lleida i Aragó, per exemple).

Al mateix temps, el Port de Tarragona preveu que en el 2023 entrin en una fase decisiva la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i l’ampliació i millora de la terminal Intermodal de la Boella de la mà de CTC-Combi Terminal Catalonia (joint venture liderada per BASF). Per aquesta raó, Cruset creu que “En 2 anys, aquestes infraestructures posaran les bases per situar el Port entre els més competitius de la Mediterrània”.

Aragón Plataforma Logística

Aragó aposta per l’impuls de la logística com a motor d’altres sectors econòmics que permetin continuar diversificant la seva economia. El Govern de l’Aragó treballa de forma fluida, a través d’Aragón Plataforma Logística, per continuar millorant la intermodalitat i el transport de mercaderies, especialment de granels alimentaris, però també per potenciar nous sectors estratègics com el químic o els hidrocarburs, aprofitant l’especialització del Port de Tarragona.

L’organisme Aragón Plataforma Logística representa l’oferta global en matèria logística – infraestructures, formació, investigació i serveis- que des d’aquesta regió espanyola es posa a disposició de totes aquelles persones, empreses i institucions interessades a fer els seus negocis més competitius.

Algunes de les entitats representades en aquest compromís de comunitat liderat pel Govern d’Aragó són les Plataformes Logístiques de Saragossa, Osca, Terol, Fraga, Monsó, Terminal Marítima de Saragossa, aeroports de Saragossa i Terol, Mercazaragoza, Aragón Exterior, la fundació Zaragoza Logistics Center, centres tecnològics d’Aragó, el clúster de logística innovadora d’Aragó, etc.