El Port de Tarragona optimitzarà i modernitzarà la seva xarxa hidràulica

Avatar photo

Es vol optimitzar i monitorar la xarxa hidràulica principal de cadascun dels anells que formen les tres estacions de bombament

El Port de Tarragona ha adjudicat les tasques de millora de la seva xarxa hidràulica interna  per 597.559,74 € a la UTE BOSIR S.A.-PROACIT SOLUCIONES Y SISTEMAS. Aquestes  tasques tenen com a objectiu millorar i equilibrar els fluxos i cabals de la xarxa hidràulica  d’aigua potable del Port de Tarragona. Aquestes intervencions tenen un termini estimat de  realització de quatre mesos des de la firma del contracte.

 

Concretament, el que es vol aconseguir és optimitzar i monitorar la xarxa hidràulica  principal de cadascun dels anells que formen les tres estacions de bombament (E.B.) del  Port de Tarragona, juntament amb la xarxa d’interconnexió existent entre les del Moll de  Castella, Moll de Rioja i Moll d’Aragó, controlant, gestionant i optimitzant els fluxos del  subministrament d’aigua en aquests tres punts, igual que a l’origen del subministrament i  punts de consum, a través de comunicacions de ràdio i fibra òptica per tenir informació  precisa en temps real.

 

Situació actual i millora

Actualment, la xarxa d’aigua potable del Port disposa de tres escomeses que s’abasteixen  des de la xarxa pública d’EMATSA. Internament, hi ha una xarxa de comptadors de control  per a pèrdues, però el seu control és tediós quan es vol realitzar una lectura de manera que  la informació obtinguda i la seva anàlisi pot arribar a suposar que, davant d’una  contingència a la xarxa, el temps de reacció sigui massa llarg.

 

Aprofitant que durant els darrers anys el Port de Tarragona ha efectuat un desplegament  de la xarxa de comunicacions de fibra òptica que abasteix la totalitat dels Molls del Port, i que aquesta xarxa disposa de nombrosos punts de connexió, aquests poden ser aprofitats  per connectar comptadors de control amb mòduls de ràdio que transmeten els enllaços  necessaris per donar cobertura a tot el Port de Tarragona.

 

Aquestes connexions es reben via ràdio al sistema de control, la qual cosa agilitza el procés  de control de fuites a la xarxa. Les tres Estacions de Bombament (EB) existents, EB Aragó,  EB Rioja i EB Andalusia ja estan monitorades a l’edifici central de l’APT on s’ubica el  Centre de Control d’Instal·lacions (C.C.I.), on es monitoren les tres Estacions de Bombeig al SCADA (acrònim de l’anglès Supervisory Control And Data Acquisition, Control  Supervisor i Adquisició de Dades).

 

D’altra banda, cadascun dels clients disposa d’un comptador que mesura el consum  particular i que és la base de la facturació del Port de Tarragona. Aquesta lectura actualment  es realitza de forma manual i la majoria ja han migrat al sistema de mesura via ràdio.

 

Disposant de la xarxa de fibra òptica desplegada en combinació amb els fluxos monitorats  via ràdio a les principals canonades de la xarxa de distribució del Port de Tarragona,  possibilitaran visualitzar en temps real els fluxos de la xarxa i els valors dels comptadors  generals.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Terrassa serà quatre anys més la Ciutat Creativa de Cinema de la Unesco

Notícia següent

Detingut per atracar set vegades una mateixa benzinera al Segrià

Notícies relacionades