El Port Tarragona dona la benvinguda al nou vaixell RIGEL pel servei de practicatge

La Corporació de Pràctics de Tarragona ha realitzat una inversió de 600.000 euros per guanyar "eficiència, solvència i seguretat en les operatives”

07 d'agost de 2025 a les 14:54h

La Corporació de Pràctics de Tarragona, encarregada del servei de practicatge a Port  Tarragona, ha incorporat una nova llanxa a la seva flota. L’embarcació, que s’ha batejat amb  el nom de RIGEL, destaca per l’eficiència dels seus motors i la fiabilitat en la navegació. El vaixell, de 12,5 metres d’eslora, ha estat construït per l’empresa Astilleros Nasai, a la Ràpita i ha comportat una inversió de 600.000 euros. Aquesta nova llanxa substituirà a la  CANOPUS, una embarcació de l’any 1996, equipada amb uns motors menys eficients. Amb  la seva incorporació, Pràctics de Tarragona i el Port fan un pas més en el seu compromís  amb el medi ambient i la protecció de l’entorn marí i portuari. 

Aquest dijous, 7 d’agost, el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Santiago J.  Castellà, ha visitat les instal·lacions de la Corporació de Pràctics per a conèixer de primera  mà la nova llanxa i les millores que aquesta aportarà en la tasca diària dels pràctics del port  tarragoní. “La incorporació d’aquesta nova llanxa és una bona notícia per al Port, ja que  guanyem eficiència, solvència i seguretat en les operatives”, ha assegurat Castellà durant la  visita. 

Per la seva part, el president de la Corporació de Pràctics de Tarragona, Jesús Lijó, ha afirmat  que “sempre ens hem caracteritzat per estar a l’avantguarda d’entre els ports espanyols, pels nostres mitjans, personal i procediments. Ara, amb la llanxa RIGEL no només refermem  aquest compromís, sinó que avancem en matèria de protecció mediambiental”. 

Una embarcació puntera 

La llanxa RIGEL és una embarcació de polièster reforçada amb fibra de vidre, amb màquines  al centre i propulsada per dos motors dièsel intraborda que ha estat construïda a Astilleros  NASAI, a la Ràpita. Té una eslora de 12,5 metres i una mànega de 4,05 metres i pot assolir  una velocitat de 26 nusos. La forma del casc, en V, està optimitzada per a obtenir una bona  velocitat en marxa lliure i un bon comportament en navegació amb maregassa.

La clau d’aquesta nova llanxa són els seus motors altament eficients. La RIGEL està propulsada per dos motors CUMMINGS QSL9, de quatre temps, capaços de desenvolupar una potència  de 410 cavalls a 2.100 revolucions per minut, cadascun d’ells. 

El vaixell, que pot portar fins a 6 persones de tripulació, disposa de sistema d’estabilització,  aire condicionat i sistema de recuperació de persones. A més, compta amb punters equips de navegació, com ara carta electrònica, AIS (sistema d’identificació automàtica), sonda i 3  VHF (ràdios marines de molt alta freqüència). 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit