Port Tarragona augmenta un 10% el moviment de trens durant el 2023

Avatar photo

El Port de Tarragona ha experimentat un creixement significatiu en el moviment de trens de  mercaderia durant l’any 2023. Segons les dades recopilades, el nombre total de trens  entrats o sortits del port ha estat de 1.955, mostrant un increment del 10% en comparació  amb l’any anterior. 

D’aquesta xifra total, els cereals han estat la mercaderia amb major activitat, amb 652 trens,  representant el 33% del moviment global. En segon lloc, es troben els automòbils, amb 505  trens i una quota del 26%, seguits pels productes siderúrgics amb 466 moviments, que  representen el 24% del total. 

Així mateix, el creixement del nombre de trens mostra xifres notables, especialment en els  casos dels automòbils, amb un increment del 31,2%, i els cereals, amb un augment del  52%. En contrast, els productes siderúrgics han experimentat una lleu disminució de l’1,3%. 

Analitzant l’evolució històrica des de l’any 2011, destaquem que els 1.955 moviments de  trens de l’any 2023 només es queden per sota dels 2.251 trens (sense comptar els de carbó)  registrats l’any 2011. 

Operadors 

Pel que fa als operadors de trens de mercaderia, RENFE MERCANCÍAS es consolida com  el principal, amb el 72% dels trens (1.407 moviments) i un creixement del 8,7%. CAPTRAIN  ocupa la segona posició amb 234 moviments, un creixement del 18,8% i una quota del 12%,  seguit per GO TRANSPORT amb 187 moviments, un increment del 31,7% i una quota del  10%. Tanca aquest rànquing TRANSFESA RAIL amb 127 trens i una quota del 6%.

Aquestes dades reflecteixen la dinàmica i la diversificació de les operacions del Port de  Tarragona, consolidant la seva posició com a punt neuràlgic en el transport de mercaderies  per ferrocarril a la regió.  

Un Port connectat, un port eficient 

El Port de Tarragona està preparat per a l’arribada del corredor del Mediterrani des del  2015. Des de llavors, l’aposta per la intermodalitat del Port de Tarragona ha anat en  augment com demostren els últims grans projectes, com la construcció de la PortTarragona  Terminal Guadalajara-Marchamalo o el projecte d’ampliació de la terminal de La Boella. 

L’APT treballa per la intermodalitat del Port i per oferir als seus clients les millors opcions  logístiques. El Corredor oferirà avantatges en termes de rapidesa i cost, però també hem  en termes d’eficiència. El Port de Tarragona en el seu rol de colideratge de l’àrea  metropolitana de Tarragona, està impulsant estudis de traçats al territori que assegurin  l’eficiència del transport de mercaderies per ferrocarril.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Diputació de Tarragona presenta un pla per fer front a les pèrdues d’aigua

Notícia següent

Ja es poden presentar propostes pel guardó Bisbalenc/a de l’Any 2023

Notícies relacionades