La Pobla millora la gestió del trànsit al municipi amb la instal·lació de càmeres lectores de matrícules

Les càmeres ofereixen dades objectives i reals que poden ser utilitzades per a l’aplicació de polítiques de mobilitat

25 d'agost de 2025 a les 21:39h

L’Ajuntament de la Pobla de Mafumet continua desenvolupant polítiques que redundin en una major qualitat de vida dels seus habitants, també en l’àmbit de la mobilitat urbana. Fruit d’aquesta voluntat, el consistori a través de la Guàrdia Municipal ha activat recentment la instal·lació i entrada en funcionament de fins a 10 càmeres lectores de matrícules, les quals tenen com a finalitat la regulació i el control del trànsit rodat a zones d’alta densitat de circulació; el monitoratge en temps real dels fluxos de mobilitat urbana; la detecció d’infraccions relacionades amb la circulació; l’obtenció de dades objectives per a la planificació i millora de la mobilitat urbana; i l’afavoriment d’una gestió més eficient dels recursos municipals de trànsit. 

És per això que el consistori pobletà ha optat per la instal·lació de fins a 10 càmeres, les quals se centren precisament en la captació de plaques de matrícules, tot descartant qualsevol altra informació relativa a persones, accessos a habitatges o altres espais privats, així com  tampoc no enregistren àudio. Així mateix, els nous equips implementats al municipi proporcionen dades reals i objectives que redundaran en una millor planificació de polítiques de mobilitat sostenibles i  eficients. 

Tot plegat és gestionat pels agents de la Guàrdia Municipal, que són l’ens al qual li corresponen les competències de mobilitat i trànsit dintre del terme municipal. Amb tot, les dades recollides estan en tot moment a l’abast del cos de Mossos d’Esquadra, per a qualsevol eventual situació en la qual aquest  pugui requerir d’informació puntual sobre algun vehicle. 

Les 10 càmeres lectores de matrícules estan distribuïdes estratègicament als principals accessos i sortides del poble: al tram final de l’avinguda Tarragona, entrant per la carretera T-721; al carrer Mina de Madró, a l’alçada del monument d’al·legoria a la Indústria; a la rotonda de creuament entre els  carrers Mina de Madró i Bassal; a la rotonda de creuament del carrer Bassal amb la rambla Jaume I; a l’alçada del número 1 del carrer Serra d’Or; a l’avinguda Generalitat, en l’accés del pont sobre la via del tren; a la carretera T-721, a l’alçada del pòrtic ornamental; a l’alçada del número 67 del carrer la  Coma; a la cruïlla entre la Rambla Nova i el carrer Camí del Clos; i al tram final del carrer Mina de  Madró, al creuament amb el carrer la Coma.

Aquest nou sistema de càmeres lectores de matrícules ha estat instal·lat per Sol-Fix i permet a l’Ajuntament seguir avançant cap a un municipi més segur i eficient en l’àmbit de la mobilitat, la qual  cosa redunda en benefici dels seus habitants. 

Al respecte, l’alcalde pobletà, Joan Maria Sardà, ha recordat que “la nostra obligació és oferir un servei  als nostres habitants i fer tot el que estigui a les nostres mans per millorar la seva qualitat de vida. Amb  aquestes noves càmeres, fem un pas endavant molt important en matèria de mobilitat que, en  definitiva, redunda en benefici de tothom, perquè vehicles i vianants hem de conviure al municipi”.