La qualitat de vida passa, entre molts altres aspectes, per gestionar l’espai públic i mantenir-lo net i transitable. I, en aquest sentit, l’Ajuntament de la Pobla de Mafumet ha impulsat recentment un nou servei destinat a millorar la gestió de la recollida selectiva dels residus domèstics.
Després de detectar que els contenidors blaus -per a paper i cartró- estaven generalment plens i dificultaven el seu ús per part dels habitants del municipi, es va fer un estudi del qual se’n va derivar que el cartró procedent dels comerços del poble omplien els contenidors, per la qual cosa l’Ajuntament va decidir actuar en conseqüència.
Ho va fer activant una campanya informativa adreçada al comerç local però que, de retruc, implica un clar benefici per a tota la població. I és que, des de fa unes setmanes, el consistori ha impulsat un nou servei, municipal i gratuït, de recollida porta a porta del cartró comercial.
Aquest nou servei, gestionat per la Brigada municipal, s’ofereix de dilluns a divendres feiners, i representa un gran avantatge per als comerciants locals, que ja no han de perdre temps introduint tot el cartró que generen als contenidors blaus distribuïts pel municipi. En canvi, ara només l’han de plegar i esperar que, al voltant del migdia, els membres de la Brigada municipal passin a recollir-lo. Seguidament, el cartró és enviat a la deixalleria, per continuar amb el seu circuit de reciclatge i donar-li, així, una segona vida.
La proposta ha estat molt ben acollida pels comerciants locals, que col·laboren activament de la iniciativa i agraeixen l’estalvi de temps i feina que els suposa no haver de gestionar el cartró fins als contenidors. Això sí, el servei de recollida porta a porta passa un cop al dia, de manera que si un comerç genera més cartró o bé en té en caps de setmana o dies festius, l’ha de guardar fins al següent dia feiner per poder beneficiar-se novament d’aquest servei municipal i gratuït.
De retruc, aquesta iniciativa ha beneficiat també el conjunt dels habitants de la Pobla de Mafumet, que compten amb uns contenidors blaus més buits i, per tant, poden dipositar-hi el paper i cartró domèstic amb una major comoditat, redundant així en un municipi més net.