Un pare i la seva filla es fiquen en un embolic a Vila-seca per tenir un accident sense carnet

Els Mossos van trobar-se la filla amagada a la part posterior del vehicle

02 de gener de 2026 a les 17:23h

Un pare i la seva filla han estat denunciats penalment després de veure’s implicats en un accident de trànsit a Vila-seca, en un cas que els Mossos d'Esquadra qualifiquen d’intent deliberat d’engany a l’autoritat.

Els fets van tenir lloc el 28 de desembre, cap a les 16.30 hores, quan els serveis d’emergència van rebre un avís alertant d’un sinistre viari al municipi. En arribar al lloc dels fets, els agents van ser informats pel pare que ell era qui conduïa el vehicle en el moment de l’accident.

No obstant això, durant la comprovació del cotxe, els policies van localitzar una noia amagada a la part posterior del vehicle, que un testimoni presencial va identificar com la conductora real. Les comprovacions posteriors van confirmar que la jove no disposava de permís de conduir.

Davant d’aquests fets, tots dos han estat denunciats penalment per un delicte contra la seguretat viària. En el cas del pare, la denúncia s’ha tramitat com a coautor, per haver intentat assumir falsament la responsabilitat de la conducció amb l’objectiu d’evitar conseqüències legals per a la seva filla. Segons el 'Diari de Tarragona', la jove tenia la teòrica del carnet de conduir aprovada i el pare l'estaria donant classes pràctiques al vial que connecta Vila-seca amb la Pineda.

Els Mossos d’Esquadra recorden que conduir sense carnet i falsejar informació en un accident de trànsit són fets greus que posen en risc la seguretat viària i poden comportar responsabilitats penals, tant per a la persona que condueix com per a qui col·labora en l’engany.