El 2023, el Grup Oliva Motor preveu facturar més de 250 milions d’euros, amb nou marques i 460 treballadors a 15 centres de treball a Tarragona, Girona i Barcelona.
El grup tarragoní de concessionaris Oliva Motor ha signat aquesta setmana la compra de la concessió BMW i Mini Garage Alart, a Perpinyà. Es tracta d’una de les concessions més antigues de la marca germànica a França -feta del 1958- i compta amb 45 empleats i una xifra de negoci de 35 milions d’euros. Amb aquesta operació, que requerirà una inversió de més de 6,5 milions d’euros en millores tecnològiques i de sostenibilitat, Oliva Motor se suma a l’estratègia d’internacionalització, com fan altres líders del sector. Gràcies a això, el 2023 preveu superar els 250 milions d’euros de facturació i els 460 treballadors.
Fundat el 1966 per Joaquín Oliva, representa actualment nou marques (BMW, Mini, Motorrad, Peugeot, Citroën, Opel, Honda, MG i JAC Motors) i s’ubica ara a 15 centres de treball a Tarragona, Girona, Barcelona i Perpinyà , Oliva Motor aposta pel creixement orgànic i inorgànic. L’adquisició de Garage Alart ha estat possible gràcies a l’excel·lent relació del grup Oliva Motor amb BMW.
“BMW ja és la marca més important del grup en facturació, i considerem molt positiva aquesta oportunitat de créixer; és una aposta guanyadora en què veiem molt de futur. França és un mercat molt exigent, i per això és per a nosaltres l’oportunitat de jugar a una lliga més gran”, explica el president executiu d’Oliva Motor, Santiago Oliva. “La nostra relació amb el fabricant és excel·lent i ens ajuda a encarar aquest nou repte amb gran il·lusió”, apunta.
Oliva Motor també és el primer distribuïdor de Stellantis a Tarragona, amb qui ha crescut el 2022 a través de l’adquisició d’un concessionari Opel. A més, el grup familiar, que ja compta amb la tercera generació en el negoci, ha adquirit l’últim any la concessió de MG i la importadora de vehicles industrials elèctrics JAC Motors per a la Península Ibèrica.
“La nostra estratègia se centra en la digitalització i la diversificació dels nostres negocis. Invertim fortament en tecnologia, expandim el portfoli de marques i productes i apostem per la descarbonització de la mobilitat. Ens agrada anar de la mà de fabricants que reconeixen i premien la feina ben feta dels distribuïdors i que ens animen a continuar avançant”, reconeix Oliva.