Les obres de construcció de la promoció d’habitatge assequible al barri de Mas Iglesias han assolit aquest mes d'abril el 90% de la seva execució total. Segons ha confirmat l'alcaldessa, Sandra Guaita, en la visita d'obres feta aquest divendres 24 d’abril, el projecte segueix els terminis constructius previstos inicialment.
L'execució material dels treballs té previst el seu final aquest mes de juny. A principis de juliol s’activarà el procediment d’adjudicació dels habitatges amb la publicació de les bases i la llista de candidats. Finalment, l’entrega de claus als llogaters es realitzarà durant l’últim trimestre de 2026.
L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha destacat durant la visita que "les polítiques d'habitatge són una prioritat" i ha emmarcat aquesta actuació en el pla més ambiciós per impulsar 618 nous habitatges assequibles a la ciutat, presentat fa unes setmanes. Per la seva banda, Josep Baiges, regidor de Promoció Econòmica i conseller delegat de REDESSA, ha subratllat l'ús de "fórmules innovadores" que han permès adjudicar la construcció i gestió a la UTE Llogueralia Reus sense cost per a les arques municipals.
Detalls de la promoció
L'edifici consta de 132 habitatges de protecció oficial (HPO) en règim de lloguer, distribuïts en dues tipologies principals, 78 habitatges de dos dormitoris (entre 49 i 55 m²) i 54 habitatges de tres dormitoris (entre 63 i 72 m²).
Tots els pisos disposen d'espai exterior propi i ventilació creuada a través d'un pati interior. L’edifici incorpora plaques solars i un espai d’aparcament per a bicicletes a la planta baixa. Cada planta també té espais compartits i terrasses amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les famílies que hi visquin, les quals podran escollir què col·locar en cada planta: gimnàs, sala de coworking o sala de ioga.
Per poder ser adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial, és un requisit imprescindible estar inscrit en el Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya. La inscripció en el Registre dona dret a optar a l’adjudicació d’un habitatge amb protecció oficial, d’acord amb els procediments establerts.