Dimecres, 30 d'abril de 2025
És notícia

La nova edició de la FiM de Vila-seca es durà a terme del 4 al 7 de maig

Avatar photo

Enguany, 42 propostes musicals faran fins a 52 actuacions a 8 escenaris de la ciutat tarragonina

FiM Vila-seca
La FiM, fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca, encara una nova edició del 4 al 7 de maig, ampliant un dia més la seva durada i posicionant-se com a cita professional referent del sector musical a Catalunya. Durant aquesta edició, 42 propostes musicals faran fins a 52 actuacions a 8 escenaris de la ciutat tarragonina.
Sota el lema “On tot comença”, la programació de la FiM d’enguany és més arriscada que mai. En la secció emergent, s’ha apostat per noms desconeguts, s’han acollit propostes innovadores i s’ha donat espai a escenes musicals invisibilitzades.
Aquesta nova edició de la FiM Vila-seca tornarà a tenir el Castell de Vila-seca com a l’epicentre d’activitat musical i professional. A banda d’aquest emplaçament patrimonial únic de la ciutat, també es podran veure i escoltar les diferents propostes artístiques a altres espais i equipaments, com ara el Parc de la Formiga, l’Auditori Josep Carreras, Magatzem Cal Perera i la Plaça de Voltes. Com a novetat, enguany s’estrena com a escenari de la FiM Vila-seca el Celler de Vila-seca, un espai de divulgació del coneixement del territori i de la cultura vitivinícola però també de la cultura i dels espectacles escènics. Hi haurà un total de vuit escenaris pels quals desfilaran totes les propostes artístiques escollides per a aquesta edició.
Participants FiM
La FiM Vila-seca és la fira professional catalana dedicada a la música emergent i als espectacles musicals familiars. Va renéixer el 2021, en un moment complex per al sector, que feia molt necessari el suport a la música en viu. La resposta del sector i del públic va ser calorosa i entusiasta. Després de dos anys de represa, la FiM s’ha posicionat com a cita professional del sector musical a Catalunya. Aquest reconeixement, com a esdeveniment de referència de la música emergent i els espectacles musicals familiars, prové tant d’artistes com de professionals, i tant d’institucions com d’altres fires estratègiques. Vila-seca es converteix a la primavera en epicentre musical del país. I enguany aquesta centralitat es farà palesa més que mai, amb una programació arriscada, un programa professional de profit per al sector i un seguit d’aliances estratègiques amb agents culturals del país i més enllà.
La FiM és una fira petita i estratègica alhora. Així és també el segment emergent i independent del sector musical català, baula essencial de l’escena, de la qual la FiM n’és aparador i mercat. Igualment fonamental és el públic menut, públic futur i present, que està generant una creixent demanda per la cultura en família i les propostes per a tots els públics. Per això la FiM ofereix paral·lelament artistes emergents i espectacles musicals familiars i per tots els públics, i es presenta en conjunt com una fira per gaudir en família.
La FiM és l’ocasió per a un primer concert davant de públic professional, per a l’estrena del disc de debut, per a la presentació d’un nou espectacle, per iniciar-se en l’ofici de mànager, per descobrir propostes musicals, per encetar una gira, per trobar representant, per incorporar nous grups al roster, per estrenar-se en l’experiència d’anar a un concert en família, per establir noves aliances i complicitats, per començar la temporada de concerts i cultura a l’aire lliure… La FiM pot ser on tot comença.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Interins docents denuncien la “ineficiència” del Concurs de Mèrits

Notícia següent

Ercros col·labora amb Unicef per ajudar a la infància afectada pels terratrèmols de Turquia i Síria

Notícies relacionades