Nous detalls permeten reconstruir les circumstàncies de la mort de l’home de 37 anys que aquest divendres va perdre la vida al litoral de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant. Segons avança el ‘Diari de Tarragona’, la víctima no sabia nedar i havia entrat al mar amb una barca inflable.
L’home es va endinsar a l’aigua a la zona compresa entre Cala Justell, a tocar dels terrenys de l’antiga central nuclear Vandellòs I, i la platja del Torn. En un moment determinat, la seva parella el va perdre de vista i va alertar els serveis d’emergència.
L’avís al telèfon 112 es va rebre a les 17.24 hores i va activar un ampli dispositiu de recerca per terra i mar.
Localitzat inconscient dins l’aigua
En l’operatiu van participar els socorristes de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, el Servei Marítim de la Guàrdia Civil, la Policia Marítima dels Mossos d’Esquadra i patrulles de la Policia Local i dels Mossos.
Finalment, l’home va ser localitzat flotant i inconscient dins l’aigua. Els socorristes van arribar fins a la víctima i la van traslladar ràpidament fins a la costa, on es van iniciar les maniobres de reanimació.
Els equips d’emergència van comprovar que havia ingerit una gran quantitat d’aigua i van intentar revertir la parada cardiorespiratòria, però no van poder salvar-li la vida.
La Policia Judicial de la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec de la investigació. Les primeres comprovacions indiquen que el cos no presentava signes de violència. Tot apunta, per tant, a una mort accidental per ofegament. L’autòpsia haurà de confirmar definitivament la causa de la defunció.