L'Associació d'Apartaments Turístics Costa Daurada i Terres de l'Ebre (AAT) ha expressat el seu rebuig a l'augment de la taxa turística aprovat pel Govern de la Generalitat de Catalunya.
L'entitat considera aquesta decisió desproporcionada i perjudicial per a la competitivitat del sector i per al conjunt del territori, que defensa que es troba en un moment clau per a la consolidació i l'estabilitat del mercat turístic.
La presidenta de l’AAT, Olena Tokarenko, ha expressat que “la pujada de la taxa turística suposa traslladar el cost de les polítiques públiques al visitant, especialment a les famílies que veuran encarit el preu de les seves vacances. S’està penalitzant l’usuari final, que en molts casos també és votant”. Des de l’AAT consideren que l’augment respon a la necessitat de cobrir dèficits en la política d’habitatge, que afirmen que no resoldrà el problema estructural.
Així mateix, l’AAT denuncia que "la combinació de reducció d’apartaments turístics regulats i augment de la taxa transmet la sensació que l’objectiu és limitar el sector".
Impacte a la resta de Catalunya
Defensen que l'impacte a Barcelona serà menor, però que la resta de Catalunya "podria patir una reducció més acusada del turisme". L’AAT insisteix que no està en contra de la taxa turística, però sí d’un augment que considera injustificat i que s’ha aprovat sense atendre les propostes del sector, tot i haver estat presentades.
Finalment, l’organització recorda que Catalunya és un dels destins preferits a escala mundial i adverteix que l’increment de costos ha d’anar acompanyat de millores visibles per al visitant: més seguretat als carrers, millors infraestructures, ciutats més netes i serveis preparats per acollir la demanda. “El turisme és un pilar econòmic essencial del qual depenen milers de famílies. Si s’incrementen les taxes, el visitant també ha de percebre un retorn clar en qualitat, serveis i experiència”, conclou Tokarenko.
