El Museu del Port de Tarragona va inaugurar ahir divendres l'exposició fotogràfica "El Concurs de Mestres Romescaires en imatges", una mostra que commemora el 75è aniversari d'un dels certàmens gastronòmics més arrelats de la ciutat.
L'exposició s'emmarca també en la celebració de les Festes de Sant Pere del Serrallo i reivindica el romesco com un dels grans símbols de la identitat gastronòmica tarragonina.
Un viatge per 75 anys d'història
La mostra, produïda pel mateix Museu del Port, reuneix una seixantena de fotografies originals, a més de documentació històrica i diversos objectes vinculats al concurs.
El recorregut permet descobrir l'evolució del Concurs de Mestres Romescaires, des dels seus inicis fins a l'actualitat, i recuperar moments emblemàtics d'una tradició que ha passat de generació en generació.
Les imatges també reflecteixen la vinculació del certamen amb el barri mariner del Serrallo i amb la cultura popular de Tarragona.
Una exposició amb la col·laboració de diverses entitats
Per fer possible aquesta retrospectiva, el Museu del Port ha comptat amb la col·laboració del Sindicat d'Iniciatives i Turisme de Tarragona, l'Arxiu de la Ciutat de Tarragona i de diversos veïns i veïnes del Serrallo, així com de persones estretament vinculades tant al concurs com al mateix museu.
Gràcies a aquestes aportacions s'ha pogut recuperar un ampli fons documental que permet reviure la història d'aquest esdeveniment gastronòmic.
Es podrà visitar fins a l'11 d'octubre
L'exposició es podrà visitar fins a l'11 d'octubre a l'Aula d'Activitats del Museu del Port, situada a la primera planta de l'equipament.
Amb aquesta iniciativa, el Museu del Port vol posar en valor un concurs que, 75 anys després de la seva creació, continua sent un dels grans referents de la gastronomia tradicional tarragonina i un element clau del patrimoni cultural de la ciutat.
