Mont-roig del Camp aprova la seva adhesió al projecte metropolità del Camp de Tarragona

El municipi s’adhereix a l’Associació per l’Impuls Metropolità per treballar conjuntament en mobilitat, infraestructures, serveis i desenvolupament econòmic

06 d'octubre de 2026 a les 18:21h

Mont-roig del Camp ha aprovat la seva incorporació a l’Associació per l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona i passa a formar part de l’espai de cooperació entre municipis que treballa per abordar de manera conjunta alguns dels principals reptes del territori.

L’adhesió busca reforçar la coordinació en qüestions que superen els límits de cada municipi, com ara la mobilitat, les infraestructures, els serveis públics, el desenvolupament econòmic, la planificació territorial o la qualitat de vida.

El consistori defensa que molts d’aquests àmbits necessiten cada vegada més una mirada supramunicipal i una estratègia compartida entre administracions.

 

Morancho defensa una visió més enllà de cada municipi

L’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, ha valorat positivament els passos per articular una futura realitat metropolitana al Camp de Tarragona.

“Considerem que és molt positiva la creació de l’àrea metropolitana del Camp de Tarragona”, ha afirmat. Morancho reconeix que es tracta d’un procés complex i a llarg termini, però considera que permetrà “veure i treballar el territori d’una manera més àmplia, més enllà de les fronteres estrictes de cada municipi”.

L’alcalde ha afegit que la constitució d’una entitat metropolitana requerirà temps, però ha valorat favorablement el camí recorregut fins ara.

 

El projecte continua sumant municipis

L’entrada de Mont-roig amplia la representació territorial de l’Associació per l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona, que durant els últims mesos ha anat incorporant nous ajuntaments. En l’assemblea celebrada el passat mes de juny ja es va aprovar l’adhesió d’Altafulla, els Pallaresos, la Pobla de Mafumet, el Catllar, Creixell, els Garidells i Vespella de Gaià.

L’objectiu de l’entitat és generar consensos entre els municipis i impulsar projectes comuns en aquells àmbits en què una actuació conjunta pugui donar respostes més eficients que les polítiques desenvolupades de manera individual.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara