Més d’un centenar d’empreses participaran en la XIV Fira de l’Ocupació de Tarragona

La Fira que s’organitzarà el pròxim 12 de març, al Recinte Firal estarà oberta de les 9.30 a les 14.30 hores.

03 de març de 2026 a les 21:52h
Actualitzat: 03 de març de 2026 a les 21:52h

La XIV edició de la Fira de l’Ocupació organitzada per la Cambra de Tarragona reunirà més d’un centenar d’empreses, la xifra més alta mai assolida, amb la previsió de contractar 700 persones. La iniciativa, plenament consolidada al territori, s’ha presentat en roda de premsa com una de les principals plataformes laborals del sud de Catalunya.

La presidenta de la Cambra, Laura Roigé, ha destacat el suport institucional creixent i ha anunciat que “em fa molta il·lusió anunciar-vos que la Diputació de Tarragona ha decidit sumar-se a aquesta iniciativa, el que suposa donar-li a la Fira de l’Ocupació una projecció territorial encara més rellevant.”

A banda de la Diputació de Tarragona, els principals patrocinadors són la Generalitat de Catalunya, el Port de Tarragona, la Federació AEHT i ASESA.

La fórmula de les Fires de l’Ocupació de la Cambra es basa en posar en contacte directe empreses que necessiten contractar amb persones que busquen feina o volen millorar la seva situació laboral. L’organització cuida especialment el format i l’espai físic per afavorir contactes, reunions i intercanvis d’informació, fet que explica els bons resultats i retorn de la iniciativa.

La Fira tindrà lloc el proper 12 de març, al Recinte Firal de Tarragona, i estarà oberta de 9.30 a 14.30 hores. A la web de la Cambra es pot consultar el llistat d’empreses participants i els perfils professionals que busquen, molt variats atès el caràcter multisectorial de la trobada.

A més de l’espai d’entrevistes i networking, la jornada inclourà una xerrada motivadora a càrrec del comunicador Óscar Martínez, que parlarà de “Com tenir èxit en una entrevista de feina”.

Roigé ha recordat l’impacte de les edicions anteriors: “a l’edició de fa un any ens van visitar més de 4.000 persones, amb la qual cosa les Fires de l’Ocupació celebrades a la ciutat de Tarragona, des de 2019, freguen les 30.000 persones.

Val a dir que el model de les Fires l’hem replicat també a diferents indrets del nostre àmbit cameral, com és el cas del Baix Penedès.

En un context de canvi, transformació digital i, per tant, de noves oportunitats professionals, considerem que aquesta és la nostra millor contribució a la dinamització de l’economia de les Comarques de Tarragona.

Per últim vull agrair a les empreses, als assistents i als patrocinadors la seva confiança, edició rere edició, a un model de Fira que contribueix decisivament a impulsar el mercat laboral de les Comarques de Tarragona.”

Per la seva banda, Maria del Mar Giné, directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball a Tarragona, ha afirmat que “la Generalitat ha d’estar en aquesta Fira pel compromís que tenim amb la formació, captació de talent i l’ocupació. És un model d’èxit i el nostre interès passa per treballar plegats amb la Cambra per tal d’assolir aquests objectius”.

El diputat de la Diputació i alcalde de Torredembarra, Vale Pino, s’ha felicitat per la participació en una iniciativa “que va de fomentar el talent i impulsar la inserció laboral. Si volem generar oportunitats al territori hem de prendre part de forma activa en aquesta iniciativa”.

Des del sector turístic, el president de la Federació AEHT, Francesc Pintado, ha remarcat que “trobar treballadors és una prioritat i una preocupació. La Fira, amb la seva presencialitat i organització funciona, és necessària i satisfà, per això any rere any creix en participació”.

Finalment, el director general d’ASESA, Francisco Javier Claver, ha assenyalat que és “un model d’èxit que es renova cada any. A més, segueix demostrant que el contacte humà és clau i la millor estratègia per les persones que busquen feina i per les empreses que necessiten aconseguir els perfils professionals que precisen”.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit