La diputada del PSC per Tarragona, Valle Mellado, ha afirmat aquest passat dimecres que “la pensió tipus a Tarragona s’acosta als 1.300 euros mensuals de mitjana. És a dir, estem parlant d’un augment superior als 200 euros al mes que han notat les butxaques dels pensionistes tarragonins des de que Pedro Sánchez és president del Govern.”
En concret, segons les darreres dades oficials, hi ha 183.754 persones a la demarcació que estan cobrant una pensió. De mitjana, aquesta pensió se situa en 1.286 euros mensuals el que suposa un import total de pagament per part del Govern superior als 236 milions d’euros només a les comarques tarragonines.
“Aquests són els temes que el tàndem de la dreta-extrema dreta no vol ni citar. Amb Pedro Sánchez de president i amb Govern socialista i progressista les pensions públiques pugen (especialment les més baixes). En canvi, amb el PP al poder les pensions es congelen i els pensionistes perden poder adquisitiu. De fet, Vox i PP han arribar a votar en contra dels decrets Òmnibus que permetien, precisament, incrementar les quanties de les pensions.”
En el mateix sentit, la diputada tarragonina ha assenyalat que el Govern de Pedro Sánchez ha augmentat l’anomenada guardiola de les pensions per sobre dels 11.000 milions d’euros (el PP quasi la va fulminar) i que la previsió és que quan arribem a finals de la legislatura, d’aquí a dos anys, aquesta quantia sigui superior als 27.000 milions d’euros.
“Per tant, vull fer una crida a la serenor entre el col·lectiu de pensionistes de les comarques tarragonines. Mentre hi hagi aquest Govern el poder adquisitiu i l’increment sostingut de les pensions està garantit. I no parlo de promeses, sinó de realitats constatables i factuals. Poden estar tranquils perquè el Govern socialista seguirà defensant els seus interessos amb la mateixa fermesa que ha demostrat fins ara”, ha reblat.
Al mateix temps, Valle Mellado ha alertat de l’auge d’un discurs radical entre el bloc de la dreta-extrema dreta que, fins fa poc, no havíem escoltat. “Clar, quan un escolta al senyor Milei afirmar que “posar impostos als rics és robar” o bé que “l’Estat del benestar dels socialistes és una aberració”, i observa com el senyor Abascal (Vox) i la senyora Ayuso (PP) aplaudeixen a enrabiar, qualsevol pot preveure que passaria amb les pensiones públiques d’aquest país si persones d’aquesta sensibilitat social arriben algun dia al Govern...”, ha argumentat la diputada tarragonina.
“Sabem que Vox i PP són capaços de votar en contra de l’augment de les pensions tan sols per torpedinar totes i cadascuna de les accions i de les polítiques socials que està duent a terme l’executiu del president Pedro Sánchez però també sabem que aquest Govern seguirà defensant els interessos de les classes populars, mitjanes i treballadores, costi el que costi”, ha conclòs Valle Mellado.