La Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) ha presentat aquest dimecres les dades turístiques d’aquest 2025 que s’han dut a terme en concret en la demarcació de Tarragona i Terres de l’Ebre. Enguany s’han comptabilitzat un total de 21.748,664 pernoctacions que ha representat un increment del 2,9% respecte al 2024. Aquestes dades fan referència als mesos entre el mes de gener i novembre segons el Tourism Data System d’Eurecat.
L’estada mitjana varia en funció del mercat de procedència, ja que segons l’origen dels turistes les pernoctacions poden ser més llargues o més curtes. En aquest sentit, en la Costa daurada és de 3,80 dies mentre que en les Terres de l’Ebre és de 2,97 dies. Fent referència aquestes dades el mercat internacional ha representat un 51,5% envers el 48,5% del mercat nacional i de proximitat. Berta Cabré, presidenta de la FEHT ha remarcat que “és un any més internacionalitzat respecte al 2024”.
Els principals mercats internacionals són França, Regne Unit amb un increment del 20,7% respecte al 2024 amb 2.452.746 pernoctacions; Irlanda també puja un 21,7% amb 1.553.741 pernoctacions; Països Baixos incrementa lleugerament un 3,3%, mentre que Alemanya sol ho fa un 0,5%, aquests països conformen els 5 primers en pernoctacions per mercats en la demarcació de Tarragona. Pel que fa a en les arribades en el mercat nacional ha suposat més de 3 milions d’arribades que és un -3,02% respecte al 2024.
Un increment considerable de la desestacionalització
La desestacionalització sobre les dades de 2019, s’ha mantingut un creixement de gener a maig que ha suposat un increment del 12% i en la mateixa línia de setembre a desembre amb un 10%, durant els mesos d’estiu no hi ha hagut cap creixement. “És una temporada satisfactòria, però no és un any rècord”, ha recalcat la presidenta Berta Cabré. També ha recalcat que, el 2025 encara és un any de recuperació envers el 2019.
En resum, el 50% de les pernoctacions es generen durant els mesos de juny, juliol i desembre, és a dir a l’estiu i el 50% restant es duu a terme durant la resta de mesos aconseguint una desestacionalització en augment envers els últims anys.
Nous Projectes pel 2026
La FEHT continua posant la mirada en la desestacionalització, amb un objectiu clar: els 365 dies l’any el 80% de l’ocupació. Posant la mirada a nous mercats com el polonès, portuguès, asiàtic (coreà) i també el rus que vol tornar a ser un mercat important en la destinació de la demarcació de Tarragona. Tanmateix, posar la mirada en recuperar el mercat nacional i incrementar les seves pernoctacions i la durada de les estades.
“El Hard Rock ens ofereix una oportunitat de desestacionalitzar molt gran”, així ho ha destacat Cabré, posant sobre la taula la idea d’introduir nous atractius per aconseguir la desestacionalització durant tots els mesos.
Pel que fa als clients internacionals han incrementat les seves estades durant l’any, en part gràcies a l’augment d’arribades a l’Aeroport de Reus i a la recuperació de mercats clau com el britànic i l’irlandès. Des de la FEHT i l’Aeroport estableixen aliances per treballar conjuntament en nous projectes en un futur pròxim.
