Maria Mercè Martorell ha demanat actuacions concretes i urgents per revertir el deteriorament del barri de Campclar. La portaveu del Grup Municipal del Partit Popular ha presentat una moció per aplicar un pla de xoc de millora de l’espai públic d’aquest barri tarragoní. Els populars defensaran aquesta moció durant el pròxim ple ordinari d’aquest divendres.
En una roda de premsa aquest dijous al matí, el grup municipal ha denunciat que el dia a dia dels veïns i veïnes del barri es veu condicionat pel mal estat de l’espai públic. “Manca un pla clar, amb pressupost, amb terminis i amb voluntat de recuperar la dignitat de l’espai públic de tots els barris i, en concret, del barri de Campclar en aquest cas”, ha manifestat Martorell. En concret, la consellera ha explicat que les voreres estan aixecades, l’asfalt està ple de clapes i fissures, els fanals són antics i estan mal orientats, els senyals de trànsit estan desapareguts o que els contenidors dificulten la visibilitat viària en diferents cruïlles.
La portaveu ha explicat que hi ha actuacions urgents que s’han d’aplicar, com en un mur de contenció situat al parc del carrer Riu Corb, que presenta signes d’inestabilitat i podria cedir. “Es necessita un manteniment molt bàsic, però real, planificat i que s'actuï d’urgència. Tarragona no pot continuar depenent de programes de màrqueting com el Pam a Pam, que al final ha tingut poc impacte i, sovint, superficial”, ha subratllat Martorell.
Per aquests motius, els populars han demanat posar en marxa un pla de xoc integral a Campclar, centrant-se en el manteniment viari, enllumenat, neteja, jardineria i seguretat; actuar de forma immediata sobre el mur del parc del carrer Riu Corb; renovar les marques viàries i la senyalització horitzontal i revisar i optimitzar l’enllumenat públic.
De la mateixa manera, el PP ha demanat reforçar la presència policial, sobretot en horari nocturn, i revisar els punts dels carrers on la visibilitat dels conductors queda bloquejada per contenidors o vegetació. “Campclar no pot seguir sent el gran oblidat. Busquem solucions concretes i urgents per revertir el deteriorament del barri. Volem un barri segur i amb un bon espai públic”, ha conclòs Martorell.