L'aparcament dissuasiu de Salou estarà operatiu al febrer

15 de desembre de 2023 a les 14:49h

La segona fase de l'aparcament dissuasiu de l'avinguda Pompeu Fabra es preveu que finalitzi el febrer de 2024. En aquests moments, l'obra es troba al 75% de la seva execució. Es preveu que l'aparcament estigui operatiu el mes de febrer.

Es tracta d'una ampliació del pàrquing ja existent, amb la creació de 180 noves places per a turismes i 4 punts de càrrega semiràpida per a vehicles elèctrics. La pavimentació és en asfalt i té accés comunicat amb l'avinguda de les Pedreres.

També comptarà amb un itinerari exclusiu per a vianants i bicicletes que permetrà accedir al bosc de les Pedreres i a la part nord-est de Covamar, des de la mateixa avinguda Pompeu Fabra.

L'alcalde de Salou, acompanyat dels regidors d'Urbanisme i Manteniment, Hèctor Maiquez i Xavier Montalà, ha visitat les obres per conèixer el seu estat.

Cal recordar que aquest aparcament queda integrat paisatgísticament mitjançant espècies arbòries més adaptades a les noves condicions climàtiques i una nova zona verda.

Pel que fa a l'enllumenat, s'utilitzaran punts de llum de tipus LED per reduir el consum energètic i mantenir la seguretat de l'aparcament durant les hores nocturnes. El projecte forma part de l'estratègia de sostenibilitat turística en destinacions, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat pels Fons Next Generation EU.

Aquest és una prova del compromís del Govern municipal en avançar cap a un nou model de mobilitat sostenible que redueixi l'ús del cotxe privat i millori la qualitat de vida de les persones i del Medi Ambient.

L'alcalde de Salou, Pere Granados, després de visionar les obres, ha remarcat el compromís del Govern municipal en avançar cap a un nou model de mobilitat sostenible que redueixi l'ús del cotxe privat i millori la qualitat de vida de les persones i del Medi Ambient.

Segons Granados, "el nostre objectiu d'ampliar l'oferta existent d'aparcaments dissuasius, especialment a la perifèria, té l'objectiu d'alliberar els carrers més cèntrics de la presència de vehicles, per donar, d'aquesta manera, prioritat als vianants" i fomentar la mobilitat a peu i en bicicleta.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit