El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha autoritzat l’adjudicació del contracte d’obres per a la construcció de la nova estació ferroviària de Salou-PortAventura, per un import de 12.408.764,05 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució estimat de 24 mesos.
L’objectiu de les obres adjudicades és bastir una nova estació que substituirà la provisional en funcionament, i que estarà adaptada a les necessitats actuals de l’explotació ferroviària, i a les demandes dels usuaris amb tots els servies necessaris.
Entre les actuacions compreses en el projecte, destaquen el nou edifici de viatgers, on es crearà un vestíbul principal amb zona d’espera; una àrea d’explotació pública, que comptarà amb zona de venda de bitllets i atenció al client per a diferents operadors; un espai d’explotació privada amb dependències internes i cambres d’instal·lacions; un local comercial; i lavabos públics. Es projecta un aparcament en superfície de 200 places per a automòbils, 10 de les quals estaran reservades per a persones de mobilitat reduïda, i espai per a motocicletes i bicicletes. Així mateix, s’hi inclouen àrees per a pujada i baixada de viatgers, i estacionament de taxis.
Al respecte, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha mostrat la seva satisfacció i ha manifestat que “serà un equipament modern, funcional i ben connectat, que formarà part d’una important àrea intermodal de serveis de transport, junt amb una nova estació d’autobusos i un baixador del tren-tram; a més d’una zona d’aparcament”.
Afegia que el conjunt “’millorarà la mobilitat de les persones, tant dels residents, com dels visitants”. Assenyalava, també, que “des de l’Ajuntament, apostem, en aquest sentit, per dotar Salou d’infraestructures sostenibles, accessibles, de qualitat i segures; i que estiguin ben connectades amb la resta de les xarxes viàries i ferroviàries del territori”.
En aquest sentit l’alcalde ha volgut incidir en la necessitat de continuar avançant en la dotació d’aquelles infraestructures ferroviàries pendents que han de millorar la connectivitat de l’estació Salou-PortAventura amb l’eix central del Corredor, com ara la implantació del ramal d’1’5 km amb doble ample de via, des de l’estació de Salou-PortAventura, fins al ramal ferroviari procedent de Tarragona, tal com estava previst en l’estudi informatiu del Ministerio de l’any 2001.