Roda de Berà presenta la nova campanya turística

És la segona part de la campanya iniciada al 2020, amb l’eslògan “Et vull tornar a veure"

El departament de Comunicació de l’Ajuntament i la regidoria de Turisme han donat avui el tret de sortida a la nova campanya turística en una roda de premsa celebrada a les 12 del migdia al Museu de la Ràdio Luis del Olmo.

El Roc de Sant Gaietà, on s’hi ubica aquest museu únic al nostre país, és un dels principals protagonistes de la nova campanya turística, la qual esdevé la segona part de la campanya “Et vull tornar a veure”, posada en marxa avui fa tot just un any.

La presentació ha comptat amb la participació de l’alcalde Pere Virgili, del regidor de Turisme, Frederic Royuela, i de la cap de Comunicació, Susana Benítez, encarregada de l’elaboració del vídeo de la campanya. També hi han assistit la regidora Teresa Ferré i els regidors Manel González i Toni Bernal.

Amb la campanya, l’Ajuntament vol potenciar de nou el turisme de proximitat dirigint-se en primera instància al mercat de proximitat, al català i al de la resta de l’estat espanyol, però també a l’internacional. Per això aquest any l’espot i el material gràfic també s’han produït en francès i en anglès, “per continuar apropant-nos al mercat francòfon que tant important havia estat per a Roda anys enrere i que es va recuperant poc a poc, i també a aquell incipient turisme britànic, que segons ens arriba des de les agències de compra-venda i de lloguer, aquest any s’està disparant”, ha assegurat l’Alcalde.

La peça principal és un espot, preestrenat el passat dissabte al Festival Internacional de Cinema en Català Costa Daurada, i presentat oficialment avui durant la roda de premsa i a través dels mitjans de comunicació i xarxes socials de l’Ajuntament. Amb l’eslògan “Et vull tornar a veure”, en català, “Quiero volver a verte”, en castellà, “I want to see you again”, en anglès, i “Je veux te revoir”, en francès, l’Ajuntament torna a convidar a tots aquells visitants i turistes que durant estius passats van visitar la vila, a redescobrir-la, a sortir, a respirar de nou i a gaudir dels petits tresors que tenim a prop de casa i que Roda de Berà ens ofereix.

A la primera part de la campanya, al vídeo de 2020, la veu en off d’una dona simbolitzava la vila de Roda de Berà i es dirigia a l’espectador convidant-lo a volar agafat de la seva mà perquè recordés tots els estius viscuts a Roda. En aquest cas, la veu en off masculina simbolitza el turista, com a resposta a les qüestions que es plantejaven. Al llarg del vídeo la veu en off es dirigeix a Roda de Berà -o a la seva enamorada-, explicant-li tot allò que ha après durant el darrer any de pandèmia mentre la trobava tant a faltar.

Acompanyada d’imatges increïbles del Roc de Sant Gaietà, de les platges de Roda de Berà i d’altres indrets de la localitat, la veu en off vol transmetre que tot i que la pandèmia ja ens permeti viatjar més enllà de les nostres fronteres amb el passaport Covid, “no fa falta creuar-les per descobrir paisatges de postal, perquè aquests indrets meravellosos els tenim aquí, al costat de casa, a un viatge de poques hores en cotxe, en tren o avió”, ha dit Pere Virgili.

“Pretenem tocar la fibra d’aquest turisme familiar, i deixar una empremta en la gent que té vivències arrelades allà on passen el seus estius. Volem transmetre aquest sentiment, perquè sabem que molts dels nostres visitants l’experimenten i en parlen de Roda de Berà com un sentir més que com un destí”, ha afirmat Frederic Royuela.

El vídeo també vol fer un repàs de tot allò que la pandèmia ens ha ensenyat, si hem volgut mirar més enllà, com el valor del temps compartit amb els éssers que estimem o a tornar a gaudir de la vida mirant-la des de la perspectiva d’un infant, “perquè ells viuen els seus estius com si fossin eterns”, ha dit el regidor de Turisme. Però també ens hem adonat “del valor que té un somriure, quan tots portem un any amb els somriures tapats, i hem hagut d’aprendre a somriure amb els ulls, el valor d’una abraçada, quan vam estar tant de temps sense poder abraçar les persones que estimem, o el simple fet de respirar profundament”, ha afirmat Susana Benítez.

L’espot ha comptat amb la participació de la model calafellenca Mar Ortega com a actriu principal. Pel que fa a les veus en off, el jove Oriol Jané ha estat l’encarregat d’interpretar el guió en català i castellà. La traducció i la interpretació en anglès l’ha realitzat Simon Baillie, natural de York i veí de Roda de Berà; i Pasqual Ortuño ha estat l’encarregat de traduir i interpretar el guió en francès. Pel que fa a les imatges de dron, el departament de Comunicació ha comptat amb la col·laboració desinteressada del rodenc Caio Pérez.