El diari LaCiutat.cat ha assolit aquest passat mes de novembre les seves millors xifres d'audiència dels últims 15 mesos, escalant fins a la 12a posició del llistat d'OJD que audita les audiències dels mitjans en català a tot el territori.
Concretament, el diari de proximitat LaCiutat.cat ha tingut durant el mes de novembre un total de 264.227 usuaris únics, un ascens del 34,19% respecte del mes d'octubre i sumant 3 mesos consecutius de pujades. A més, ha acumulat 486.306 visites i 566.233 pàgines vistes durant el mateix període.
Aquestes dades coincideixen, a més, amb la renovació total de la pàgina web el passat mes de juliol i la incorporació del nou logo corporatiu que han transformat completament l'experiència de l'usuari.
LaCiutat.cat, el mitjà de proximitat en català més llegit a Tarragona
Les primeres posicions del llistat d'OJD d'audiències en català del passat mes de novembre continuen pertanyent als mitjans de caràcter més generalista. 'El Nacional' lidera amb gairebé 2,7 milions d'usuaris únics, seguits per RAC1, amb gairebé 2,4 milions; i el diari 'Ara', amb 1,85 milions d'usuaris únics. El top 10 el completen altres mitjans generalistes com 'El Món' o 'El Punt Avui', i també alguns mitjans regionals com el 'Diari de Girona', el 'Regió7' o Betevé.
Des de la 12a posició i amb 264.227 usuaris únics, LaCiutat.cat aconsegueix tornar a ser el diari de proximitat en català més llegit a la província de Tarragona, superant en aquesta ocasió el 'DiariMes', amb 208.351 usuaris únics segons OJD. També supera altres mitjans del territori com 'Reus Digital', en la posició 29 amb 92.285 usuaris únics, o 'Ebre Digital', amb 72.519 usuaris únics des de la 33a posició.
Altres mitjans de la demarcació auditats per OJD són el 'Tarragona Digital' —com a part del grup Nació— (65.672 usuaris únics); 'Revista Cambrils' (34.454); 'Tarragona21.cat' (20.297); 'La Fura' (12.740); Canal21Ebre (9.634); Infocamp.cat (5.339) o Marfanta (3.811).
Un any transformador per a LaCiutat.cat
Les dades d'audiència del mes de novembre consoliden una estratègia de canvis i transformacions que LaCiutat.cat ha dut a terme en els últims mesos, especialment pel que fa al canvi de web. El nou portal, molt més ràpid i dinàmic, ha reestructurat els continguts del diari i ha facilitat la interacció dels usuaris, millorant la seva experiència i facilitant una lectura ràpida i sense entrebancs.
A més, el digital ha diversificat l'origen dels seus lectors gràcies a l'ampliació del seu departament de xarxes socials, amb un creixement sostingut de seguidors especialment a Instagram. En els últims mesos, a més, el diari ha consolidat la seva posició a Google Discover, una de les principals fonts de tràfic per als mitjans digitals, amb continguts locals i d'interès general per a la població.
Amb aquestes dades, l'equip de LaCiutat.cat enfronta el final d'any i principis del 2026 amb una motivació extra i la il·lusió de saber que el model de proximitat que defensa el mitjà encara té molt de recorregut al davant i compta amb el suport de gairebé 300.000 usuaris únics de tot el territori.
Visita LaCiutat.cat per a les últimes notícies de Tarragona.
