La pàgina web del Port de Tarragona és un dels canals de comunicació i informació ciutadana més importants en l’estratègia de comunicació transparent, rigorosa i en temps d’aquesta organització. Les dades de 2022 confirmen aquesta tendència de consolidació de l’espai web com una de les seves principals finestres de comunicació i publicació d’informació per a la ciutadania, la comunitat portuària i el públic general. Durant l’any 2022, la web oficial de l’Autoritat Portuària de Tarragona ha registrat gairebé 85.000 usuaris i 600.000 visualitzacions de pàgines, dades que representen un 11,40% d’augment vers l’any 2021.
La web del Port és un canal que s’adapta a la demanda d’informació dels ciutadans i a les peculiaritats de la informació d’un organisme com és el Port Tarragona. Per aquest motiu l’equip de Comunicació s’esforça a aconseguir posar-se en el lloc de les persones que busquen informació per dissenyar una comunicació molt visual i entenedora. Que, al final, sigui una experiència positiva per a les usuàries. En aquest sentit, fruit del treball d’anàlisi dels resultats de 2022, durant el 1r trimestre d’enguany, el departament de Comunicació del Port ha treballat per adaptar els continguts de la web a un nou disseny més modern, clar i agradable.
Una Web més jove
A aquestes dades s’ha d’afegir l’esforç del Port per tal de presentar una pàgina la més atractiva i clara possible. Per això, es treballa i analitza com presentar els continguts i arribar a un públic més jove. Durant aquest 2022, tot seguint essent una pàgina visitada majoritàriament per persones entre els 45 i 54 anys, l’espai del Port ha aconseguit arribar a un públic més jove, persones entre 35 i 44 anys, assolint un increment d’un 40,5 % comparat amb les dades de l’any 2021.
Una Web internacional
L’esforç per mantenir l’entorn en un sistema multilingüe (català, castellà i anglès) dona els seus fruits. El posicionament i l’esforç per situar el Port Tarragona com un dels principals ports de la Mediterrània fa que continuïn creixent les visites des de països com Irlanda (+3,69%), Itàlia (+5,93%), Alemanya (+11,42%) i, sobretot, Regne Unit (+53,40%).
Nous espais durant 2022
Durant 2022 s’han publicat nous espais amb nous continguts. Projectes que formen part de desenvolupament i del creixement del Port Tarragona i amb espais propis al web de l’organisme tarragoní.
Un exemple és l’espai ‘Codi ètic i Pla Antifrau, https://www.porttarragona.cat/ca/autoritat-portuaria tarragona/organitzacio-rh/codi-etic-pla-antifrau’, els continguts del ‘Panell econòmic’, https://www.porttarragona.cat/ca/autoritat-portuaria-tarragona/comunicacio-premsa/panell economic, l’espai reservat per la Zona d’Activitats Logístiques, https://www.porttarragona.cat/ca/serveis-negoci/negoci/zona-d-activitats-logistiques, la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, https://www.porttarragona.cat/ca/serveis negoci/negoci/intermodalitat#porttarragona-terminal-guadalajara-marchamalo i, Terminal intermodal La Boella, https://www.porttarragona.cat/ca/serveis negoci/negoci/intermodalitat#porttarragona-terminal-guadalajara-marchamalo
Manteniment diari
Els continguts de la pàgina web del Port són actualitzats diàriament. En el transcurs de l’any 2022 es van fer 720 actualitzacions de continguts, totes amb un denominador comú; publicar una informació en què la persona usuària és el centre i el focus per garantir l’entesa del contingut.
Més visitats 2022
Els espais ‘Treballa amb nosaltres’, ‘Agenda de negoci’, ‘Agenda d’activitats culturals’, ‘Centre d’Acreditacions’, ‘Situació de vaixells’ i el ‘Museu del Port’ han estat les sis pàgines més visitades durant 2022.