Dilluns, 13 de gener de 2025
És notícia

La URV posa en marxa un laboratori d’habilitats en Intel·ligència Artificial per a docents

Avatar photo

La Intel·ligència Artificial (IA) és una tecnologia avançada que està transformant la manera de viure i treballar. En l’àmbit educatiu té el potencial de millorar l’experiència d’aprenentatge de l’alumnat i transformar la pràctica docent. Per assolir aquesta transformació, cal que el professorat disposi de les habilitats i coneixements necessaris per utilitzar la IA de manera efectiva. Aquest és l’objectiu del projecte AI SKILLS LAB, un laboratori d’habilitats en intel·ligència artificial que treballa per la transformació digital dels centres educatius a través de la competència digital docent. El projecte, impulsat per la investigadora del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili Mar Camacho, s’ha ofert a 280 docents d’Educació Primària i Secundària.

En la posada en marxa d’aquesta iniciativa treballa un equip format per vint professionals experts en diferents àmbits que, en aquesta primera etapa, acompanyen els docents dels onze centres participants per tal de capacitar-los en el nivell B2 de competències digitals, i ajudar-los a desenvolupar habilitats en intel·ligència artificial amb eines que poden tenir al seu abast. Aquestes incorporen models d’innovació avançats basats en IA per la transformació digital dels centres com ara l’aprenentatge adaptatiu, els xatbots educatius o l’analítica de l’aprenentatge. El projecte s’allargarà fins al 31 de març de 2024, i fins llavors se celebraran diverses sessions formatives virtuals, masterclass i workshops, a càrrec d’experts internacionals de renom, que es combinaran amb el desenvolupament de projectes innovadors en cada centre, que comptaran amb l’acompanyament d’assessors que en faran el seguiment. A més, els participants hauran de documentar les evidències de projecte a fi de poder acreditar les competències adquirides.

La investigadora del departament de Pedagogia, Mar Camacho, compta amb la col·laboració de 20 experts i assessors
La investigadora del departament de Pedagogia, Mar Camacho, acompanyada de diversos experts en IA i docència durant la presentació de l’AI SKILLS LAB.

La sessió inaugural del projecte es va fer el 12 de setembre al Seminari de Tarragona, amb la participació de prop de 300 docents interessats en millorar les seves competències en AI. La iniciativa ha rebut el finançament del Departament d’Educació de la Generalitat.

L’equip de recerca que treballa en aquest projecte també té en marxa altres dues iniciatives d’intel·ligència artificial en docència, una adreçada a equips directius de centres educatius, que ha rebut finançament del Ministeri d’Educació i, l’altra que s’impulsarà en coordinació amb l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) i que consistirà en la segona fase del projecte Intelligenz, que es va celebrar el curs passat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Gastón Acurio, guardonat amb l’Andorra Taste Award

Notícia següent

L’alcalde Pere Segura rep Eloi Calbet, alcalde del Morell

Notícies relacionades