Dijous, 5 de desembre de 2024
És notícia

La Costa Daurada es promociona a la fira de turisme més important del Regne Unit

Avatar photo

La Costa Daurada inicia el mes de novembre promocionant-se al mercat britànic. Més concretament, del 6 al 8 de novembre, empresaris del territori i representants institucionals assistiran a la World Travel Market (WTM), la fira del sector turístic només per a professionals més rellevant del Regne Unit que es realitza al recinte firal ExCel de Londres. 

El mercat britànic ha estat i és un dels principals mercats internacionals de la Costa Daurada. Així,  durant el 2022 els britànics van realitzar gairebé 1,8 milions de pernoctacions. Aquest mercat encara  està en recuperació i no ha aconseguit les dades de visitants prèvies a la pandèmia. Un dels fets que  afecten aquesta recuperació és que el mercat britànic només arriba a la Costa Daurada a través de  l’avió. Per això, empresaris i representants dels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona,  Salou, Cambrils i Vila-seca, es reuneixen amb touroperadors, companyies aèries i agències de viatges  britàniques per tal de presentar les novetats que, tant empresaris com Patronats de Turisme, estan  treballant ja per a la temporada 2024. La previsió del sector turístic de la Costa Daurada és que  durant l’any vinent, el mercat britànic ja recuperi el nombre de pernoctacions habituals.  

Aquesta és una de les tres fires més importants de turisme que es realitzen a Europa. Durant el 2022  va ser visitada per més de 35.000 professionals de més de 180 països. En l’edició d’enguany, la WTM  acollirà al voltant de 4.000 expositors de 184 països, a més es duran a terme 70 sessions de  conferències amb 170 ponents. En aquesta important fira internacional, empresaris i representants per establir i reforçar aliances estratègiques amb empreses  turístiques d’arreu del món per tal de donar a conèixer els atractius de la Costa Daurada. Aquesta  acció de promoció s’emmarca dins el pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, amb la  participació dels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca,  conjuntament amb la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona  (FEHT), -l’entitat que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació-. 

 

El pla conjunt de promoció  

Aquesta acció de promoció s’emmarca dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada,  signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), -l’entitat que representa el  90% de les places d’allotjament de la demarcació-. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els  recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la  comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar  i reforçar el coneixement de la destinació. 

Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos  obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT l’encarregada  de gestionar-lo. Així doncs, des de fa diversos anys, s’han creat unes sinergies molt positives entre el  sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan relatius a la Costa Daurada, com a les  poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics: hotels, càmpings i  apartaments. Per a l’any 2023, el pla té un pressupost de 900.000 euros. 

La FEHT, Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona, -l’entitat que  representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació- aglutina el sector empresarial de  l’allotjament de la província de Tarragona i té com a objectiu principal satisfer les necessitats dels  professionals i les empreses d’aquest sector, així com promoure l’àmplia i variada oferta d’allotjament  existent en aquesta demarcació. Aquesta acció comercial s’executa en una sinergia exemplar entre  el teixit empresarial i el sector públic, la qual cosa representa una col·laboració única a Catalunya.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

UGT tanca el 2023 amb majoria sindical en el sanejament urbà de les comarques de Tarragona

Notícia següent

22 intèrprets ja consolidats competiran per guanyar el III Premi Musical Lauredià

Notícies relacionades