“Si hi ha una mancança en la nostra promoció és la comunicació cap aquest territori, des de la creença que estava molt a prop o que estímuls similars però diferents no eren interessants”, ha dit Capilla.
Durant la presentació als mitjans, el president del patronat de Turisme de Salou, Benet Presas, ha explicat que també cal donar a conèixer atractius culturals com ara la ‘Tarraco viva’ i els monuments romans, rutes enològiques pel Priorat o aprofitar la proximitat amb Reus o indrets com el Delta de l’Ebre, per tal d’oferir més alternatives i fer que els turistes tinguin una experiència més completa.
El segell de destinació turística familiar de l’Agència Catalana de Turisme o el certificat de Turisme Esportiu són també altres dels reclams que el sector turístic de la Costa Daurada ha exposat per fer atractiva la seva oferta.
Segons les estimacions ofertes, el turista valencià representa tan sols un 2% de visitants per als establiments de la Costa Daurada, que es nodreix a parts iguals de turistes espanyols i estrangers. Amb tot, els representants han remarcat l’elevat marge de creixement al País Valencià i constaten l’interès de les agències de viatges per la seva oferta i les novetats d’enguany.
Bones xifres en la primera Setmana Santa sense Salou Fest
Sobre el turisme esportiu, Presas ha explicat que aquesta passada Setmana Santa, la primera després de la cancel•lació del Salou Fest, 20.000 esportistes de totes les edats es varen allotjar en la Costa Daurada i varen participar de vàries competicions de futbol, bàsquet o futbol sala.
El president del patronat de Turisme ha afegit que malgrat les reticències inicials d’alguns hostalers i les dures negociacions amb touroperadors la retirada del Salou Fest s’ha substituït per un mes d’abril amb bons resultats i per l’aposta de capgirar la mala imatge que feien aquest tipus de festes a la marca