Jaume I, nexe d’unió en el futur agermanament entre Salou i Monzón

Monzón i Salou comparteixen profunds llaços històrics, culturals i socials

17 d'agost de 2025 a les 13:42h

Els alcaldes de Salou i Monzón, Pere Granados i Isaac Claver, han mantingut, dijous, a la capital de la Costa Daurada, una visita de treball per avançar cap a un futur agermanament entre ambdues ciutats. A la trobada també hi han participat les regidores de Cultura dels dos municipis: Marta Montaner i Júlia Gómez.

Monzón i Salou comparteixen profunds llaços històrics, culturals i socials. En el passat, nombrosos treballadors montsionencs es van traslladar a la capital de la Costa Daurada per contribuir al seu desenvolupament, i ambdues localitats estan unides per la figura del rei Jaume I. El monarca va passar la seva infància a Monzón, educat per l'Orde del Temple, i, anys després, va salpar des del port natural de Salou per iniciar la conquesta de Mallorca l’any 1229.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha destacat “la importància d’establir aliances que permetin preservar i difondre el nostre llegat comú. La història compartida de Monzón i Salou ens ofereix una oportunitat única per treballar conjuntament en projectes històrics, culturals i turístics que reforcin els vincles entre ambdós municipis”.

A més, ha subratllat que “crec que és un pas molt important que els dos municipis facin aquest agermanament, perquè posteriorment, no només des del punt de vista institucional, sinó també entre els dos pobles, hi hagi una interacció i intercanvis culturals. En definitiva, amb aquest pas demostrem que som capaços d’unir, de mostrar que tant Monzón com Salou volen créixer conjuntament i ser aquest exemple d’unió entre pobles, que és el que engrandeix les persones”.

Els alcaldes de Salou i Monzón, Pere Granados i Isaac Claver, amb les regidores de cultura Marta Montaner i Júlia Gómez
 

Per la seva banda, l’alcalde de Monzón, Isaac Claver, ha assenyalat que “estem treballant en aquest agermanament amb Salou per fomentar els vincles culturals, socials i històrics que ens uneixen. Volem promoure l’intercanvi d’associacions, potenciar la figura del rei Jaume I com a principal personatge històric comú i posar en marxa accions conjuntes per a la promoció exterior de les dues localitats i del nostre Homenatge Templer, declarat d’Interès Turístic Nacional”. També ha agraït “a l’alcalde Pere Granados, que ens va acompanyar en el nostre Homenatge Templer, i amb qui des del primer moment hem tingut una gran sintonia per tirar endavant aquest projecte”.

La regidora de Cultura de Monzón, Marta Montaner, ha afegit que “aquest agermanament serà molt positiu per a totes dues ciutats en l’àmbit turístic, cultural i històric. Hi ha vincles que ens uneixen i projectar ambdues localitats de manera conjunta reforçarà la nostra imatge i atractiu”.

Els alcaldes de Salou i Monzón, Pere Granados i Isaac Claver 1
 

Per la seva banda, la regidora de Cultura de Salou, Júlia Gómez, ha afirmat que “aquesta trobada suposa un pas important per continuar enfortint els llaços històrics i culturals que ens uneixen. L’agermanament amb Monzón ens permetrà impulsar projectes conjunts que posin en valor la nostra història compartida i la figura de Jaume I, apropant-la tant als nostres veïns com a aquells que ens visiten”.

La reunió ha finalitzat amb la invitació de l’alcalde de Salou al seu homòleg de Monzón per participar en la Festa del Rei Jaume I, que se celebrarà a Salou durant la primera setmana de setembre i que commemora la històrica partida del monarca des del port natural de Salou cap a la conquesta de Mallorca.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit