La circulació a la línia R13 de Rodalies es troba interrompuda aquest diumenge al matí entre Valls i Salomó (Tarragonès) a causa de l’avaria d’un tren de mercaderies. La incidència s’ha produït pels voltants de les 08.45 hores, segons ha informat Renfe.
Arran del tall, l’operadora ferroviària ha activat un servei alternatiu per carretera entre les estacions de la Plana-Picamoixons i Salomó per garantir la mobilitat dels passatgers afectats.
Paral·lelament, a partir de les 09.00 hores, també s’estan registrant retards a diverses línies del servei de Rodalies. A l’R2 sud (Sant Vicenç de Calders – Barcelona Estació de França, via Vilanova i la Geltrú), les demores són d’uns 20 minuts de mitjana, mentre que a l’R16 (Barcelona Estació de França – Tortosa/Ulldecona, via Tarragona) els retards arriben als 40 minuts de mitjana.
Renfe atribueix aquestes afectacions a limitacions de velocitat a la xarxa ferroviària i recomana als usuaris consultar l’estat del servei abans de desplaçar-se.