Divendres, 6 de desembre de 2024
És notícia

S’anuncien els guanyadors de la 2a edició dels Premis Zinkers de Repsol

Avatar photo

Els centres comptaran amb una dotació econòmica de 2.500 euros per a desenvolupar un projecte d'innovació en el seu centre educatiu i realitzar una activitat sobre sostenibilitat amb els alumnes guanyadors

Fundació Repsol ha revelat avui als 34 guanyadors de la 2a edició dels Premis Zinkers, que reconeixen els millors treballs i iniciatives de Primària i Secundària sobre transició energètica i sostenibilitat realitzats per alumnes de col·legis i instituts de totes les Comunitats Autònomes.

Per segon any consecutiu, els estudiants han demostrat tot el que han après sobre aquestes temàtiques a través de la plataforma educativa digital Zinkers, referent en continguts sobre energia i canvi climàtic, desenvolupament sostenible i Agenda 2030 i en la qual estan inscrits més de 3.100 centres de tota Espanya, un 14% del total.

Els premis Zinkers guardonen als millors centres d’educació Primària i Secundària de cada Comunitat Autònoma en matèria de sostenibilitat i canvi climàtic, per al que han de presentar com a candidatura el resultat d’haver utilitzat els programes Zinkers a les seves aules. Cadascun dels centres guanyadors rebran 2.500 euros per a dur a terme un projecte d’innovació educativa i una activitat sobre sostenibilitat amb els alumnes guanyadors.

Durant la gala de lliurament de premis, que ha tingut lloc en el Teatre Real de Madrid i ha estat presentada pel mític presentador de TVE, Jordi Hurtado, s’han conegut els centres educatius de Primària i Secundària premiats de cada Comunitat Autònoma i els dos guanyadors absoluts del certamen a nivell nacional.

Els millors centres de Catalunya han estat l’Escola La Parellada, de Santa Oliva (Tarragona) en la categoria de Primària i l’Institut de Secundària La Mar de la Frau, de Cambrils (Tarragona), en Secundària. Cada centre rebrà una ajuda econòmica de 2.500€ per a desenvolupar un projecte d’innovació educativa en el seu centre i per al material o l’experiència que consideri per als alumnes guanyadors.

Christian Toldrà, docent de 6ºA de Primària de l’Escola La Parellada ha estat l’encarregat
de desenvolupar, al costat de la seva aula i docents d’altres departaments, han elaborat un projecte transversal en les quals els alumnes han realitzat diverses accions de conscienciació en el col·legi entorn dels eixos de la transició ecològica, com ara campanyes de sensibilització, tallers i recerques sobre economia circular, mobilitat sostenible, etc.

Per part seva, Judith Pijoan i els seus alumnes de 1r de l’ESO de l’Institut La Mar de la  Frau han mostrat en el seu projecte com el consum sostenible afavoreix la transició ecològica, i han analitzat com podem ser sostenibles en tot el procés des del cultiu de la llavor fins que el menjar arriba al nostre plat, fins i tot després del seu consum a través del compostatge de residus orgànics com el liderat pel mateix centre.

Per a la valoració de les candidatures rebudes en aquesta 2a edició dels Premis Zinkers, un comitè d’experts en educació, pedagogia i sostenibilitat ha analitzat els lliurables i manifestos realitzats pels alumnes dels centres, fruit d’una reflexió compartida on figuren compromisos, aprenentatges i accions futures per a contribuir a un planeta més sostenible, i amb la idea que transcendeixi els límits de la classe, conscienciant a més persones i generant un impacte global positiu.

La gala ha comptat amb la presència del President de Repsol, Antonio Brufau, del Director General de Centres Públics de la Generalitat de Catalunya, Jean-Marc Segarra, i de la Directora General de Planificació i Gestió Educativa del Ministeri d’educació i Formació Professional, María de l’Àngel Muñoz, nombrosos representants de les Conselleries d’Educació d’altres Comunitats Autònomes i més de 300 persones entre alumnes, docents i referents de l’ecosistema educatiu.

Durant la gala, Antonio Brufau ha destacat “el propòsit de Repsol Zinkers com a plataforma digital líder i referent en ensenyament en energia i transició energètica dirigida als centres educatius de Primària i Secundària”.

“Tenim la responsabilitat d’ajudar al fet que els nostres joves desenvolupin coneixement i sentit crític que els permeti ser autèntics agents del canvi en aquest repte planetari al qual ens enfrontem. Hem de transformar la nostra manera de créixer econòmicament, la nostra indústria, la nostra energia i els nostres hàbits de consum, per a poder aconseguir la neutralitat climàtica en 2050. Estem davant una nova era en la qual, si no aconseguim l’equilibri entre sostenibilitat, seguretat de subministrament i energia assequible, no tindrem benestar en el planeta”, ha assenyalat el President de Repsol.

Els 34 docents guanyadors autonòmics han viscut una experiència educativa única durant dos dies a Madrid en el qual han pogut gaudir de sessions formatives i de networking al costat dels majors referents en el sector de l’Educació a Espanya com Chema Lázaro, Premi Nacional d’Educació, Eduardo Sáenz de Cabezón, expert en Matemàtiques i Esther Hierro, experta en Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) i Ludificació. A més, han participat en la gala de lliurament de premis celebrada en el Teatre Real de Madrid, que han compartit al costat dels guanyadors de cada Comunitat Autònoma.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Ja hi ha guanyadors dels XVI Premis Enfila el teu futur de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant

Notícia següent

Un aparatós accident a l’AP-7 deixa diversos quilòmetres de retencions

Notícies relacionades