Final d'una era a PortAventura: el parc jubila un dels seus principals reclams després de 27 anys

El parc d'atraccions s'acomiadarà el 5 de setembre d'un dels seus principals reclams dels últims 27 anys, però ja prepara una nova proposta per substituir-lo

09 d'agost de 2026 a les 13:18h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

PortAventura World acomiadarà aquest estiu un dels espectacles més emblemàtics de la seva història. FiestAventura, el gran show nocturn que durant gairebé tres dècades ha tancat les jornades d’estiu al llac de Mediterrània, farà la seva última funció el pròxim 5 de setembre.

La notícia la va avançar aquest divendres el compte especialitzat @pawave_es, que assegurava que el parc havia confirmat que, després de 27 anys, l’espectacle arribaria al seu final.

Tot i que PortAventura no ha emès cap comunicat públic específic sobre la retirada de l’espectacle, la informació ja s’hauria traslladat internament a treballadors i socis a través de les plataformes del parc.

FIESTAVENTURA 2.0

 

Un clàssic de les nits d’estiu

FiestAventura es va estrenar l’any 1999 i ràpidament es va convertir en una de les cites més esperades de les nits d’estiu a PortAventura. Durant anys, el llac de Mediterrània ha estat l’escenari d’un espectacle de llum, música, foc i efectes visuals que servia com a gran comiat després d’una jornada al parc.

El mateix parc el descriu al seu web com “l’espectacle de cloenda” que arriba després d’un dia ple d’emocions i que converteix el final del dia en un moment inoblidable.

Amb el pas del temps, FiestAventura s’ha consolidat com un dels shows més recordats pels visitants habituals del parc, especialment entre els qui l’han viscut durant les temporades d’estiu, entre els mesos de juny i setembre.

En els últims anys, a més, el ‘show’ s'havia renovat incorporant drons que feien que la cita fos una mica més especial, il·luminant el cel amb diferents símbols de les zones temàtiques del parc, com també un missatge per donar les gràcies als assistents i el logotip del ressort.

 

Un relleu per a les pròximes temporades

La retirada de FiestAventura no significarà, però, que PortAventura es quedi sense espectacle nocturn de cloenda. Segons les informacions conegudes fins ara, el parc estaria treballant en una nova proposta renovada per substituir-lo en les pròximes temporades.

De moment, no han transcendit més detalls sobre aquest futur projecte ni sobre el format que tindrà el nou espectacle. Probablement incorporarà també els drons, ja que el ressort va renovar el seu contracte de col·laboració amb l'empresa que se n'encarrega fa només unes setmanes, però no es coneixen més detalls sobre la proposta.

El que sí que ja sembla clar és que aquest estiu serà l’última oportunitat per veure FiestAventura en funcionament al llac de Mediterrània.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit