La 53a edició d’exproReus va tancar diumenge les portes amb una valoració molt positiva tant per part dels organitzadors com dels expositors, satisfets pel gran volum d’assistents i per les oportunitats de negoci generades. Segons firaReus Events, es posarà en marxa un nou estudi d’impacte econòmic per quantificar el retorn que la fira genera al territori, que l’any passat va arribar als 22,8 milions d’euros.
El regidor de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement i conseller delegat de REDESSA, Josep Baiges, ha destacat que “exproReus ha tornat a demostrar que és molt més que una fira comercial. És un espai de trobada i divulgació que connecta amb la ciutadania i reforça el posicionament de Reus com a ciutat capdavantera en ciència, tecnologia i innovació”.
Èxit de públic i activitats familiars
La fira ha rebut una gran afluència de visitants durant els quatre dies, amb especial èxit de l’espai de ciència i innovació, vinculat a la distinció de Reus com a Ciutat de Ciència i Innovació. Aquest espai, que simulava una petita ciutat amb casetes de fusta, ha ofert tallers i demostracions sobre tecnologia, salut, cultura, sostenibilitat i art, i ha rebut més de 3.000 nens i nenes.
Altres estands han acollit tallers de pintura, cuina i activitats en anglès, molt ben valorats per les famílies. L’auditori exterior ha tornat a ser un punt clau d’oci amb el Tasting Village, una zona de restauració amb food trucks i música en directe a càrrec de DJ Jano i Sweet & Soul.
Debat i innovació al Reus Logistics Summit
En el marc de la fira s’ha celebrat també la segona edició del Reus Logistics Summit, coorganitzada per REDESSA i Camion Protect de Run Broker Seguros, que ha reunit professionals i experts acadèmics per debatre sobre els grans reptes del sector logístic: el talent, la innovació i la sostenibilitat.
L’edició d’enguany ha confirmat exproReus com el saló de l’automòbil amb més marques en exposició de Catalunya, amb 80 firmes i més de 660 vehicles entre cotxes, motos, furgonetes, quads i autocaravanes.
La presència de noves marques xineses com BYD, Dongfeng, Jaecoo, Omoda, Voyah o Xpeng, al costat de les principals marques europees i internacionals, ha ofert als visitants una visió completa de les tendències actuals del sector, consolidant la fira reusenca com un referent del motor i la innovació a Catalunya.