El grup municipal d’Esquerra republicana a Tarragona ha presentat les dues mocions que presentaran al pròxim ple.
En la passada legislatura amb Pau Ricomà al capdavant, va encetar unes negociacions amb l’Estat que comportaria un millor compromís amb els barris i urbanitzacions allunyades del centre de la ciutat. Una transformació de les carreteres N -340 llevant, N-340 Ponent i la T-11 es convertissin en vials urbans.
L’acord que es va fer públic a principis de l’any passat es parlava, d’una millor interrelació amb els barris de ponent, llevant i Sant Salvador a la ciutat. El que comporta en les inversions dels quasi 13 MEUR, aconseguir una transformació urbana més eficient per la ciutadania.
El conseller d’ERC Tarragona Xavier Puig recalca que “ara mateix tenim uns barris molt aïllats que fan concebre Tarragona com una sola ciutat i això dificulta que els veïns puguin moure’s més enllà del seu barri a peu o a través de la mobilitat sostenible”.
Segons explica els republicans l’acord amb l’Estat, parteix de la Construcció del passeig pedalable de Llevant entre la Via Augusta i Altafulla amb pavimentació i il·luminació inclosa en l’N-340 a Llevant.
L’ampliació de 5 m del Pont del Francolí per vianants i bici connectat amb el barri de Ponent i remolada amb noves voreres i il·luminació la carretera del Tanatori.
Tanmateix, un altre passeig pedalable a la T-11 de ponent per unir Camp Clar, Torreforta, La floresta, l’Albada i el Parc Riu Clar, juntament amb nous paviments i bona il·luminació. Això permetrà unir el centre de la ciutat amb els barris de Ponent. A més a més, d’unes pantalles acústiques de l’A-7 a Tarragona 2, Campus Catalunya, barri aqüeducte i Parc Francolí.
Unes de les dues intervencions que tenen menys termini per executar-les, ja que hi ha un calendari imposat gràcies al fons Next Generation són les obres del carril bici de Llevant i l’ampliació del Pont de Francolí.
Els republicans temen de les inversions que s’han de dur a terme en les de Ponent, pel fet que demana el calendari de l’execució d’aquestes. Tanmateix, vol acordar les instal·lacions de les pantalles acústiques a l’A-7. I negociar la renovació de l’N-240 fins a Sant Salvador per una nova pavimentació i il·luminació. El grup municipal també demana publicar els acords amb les entitats i associacions de veïns de la ciutat.
La segona moció que han presentat és impulsar la transició energètica mitjançant amb l’empresa Energètica. Aquesta es dedica a produir i subministrar energia verda.
El parlament de Catalunya va donar un gran suport a l’empresa i el grup municipal republicà veuen amb molts ulls que l’Ajuntament de Tarragona i es pugui adherir.
Avançar unir forces i que aquest impuls sigui definitiu i potent. El regidor d’ERC Tarragona Carlos Farre ha remarcat que ”creiem que és avançar més amb el camí, avançar unint forces perquè aquest impuls sigui un impuls definitiu i potent”.
ERC proposarà al pla establir un conveni de col·laboració amb l’Energètica. A un estudi previ que determini quines són les necessitats i urgències en l’àmbit energètic que la ciutat de Tarragona.
Tanmateix, un cop realitzada el conveni, determinar i dotar de l’estructura i els recursos necessaris en l’àmbit municipal. Tot i això, dur a terme consultes públiques per assegurar els temes de transició ecològica tenint en compte l’opinió dels ciutadans. A més a més de traslladar aquest acord al Govern de la Generalitat de Catalunya i a l’Energètica Pública de Catalunya.