Dilluns, 9 de setembre de 2024
És notícia

En marxa el nou servei d’assistència en l’ús de les noves tecnologies de Salou

Avatar photo

Aquests tres centres també comptaran amb ordinadors d'ús públic, amb connexió a Internet

La desigualtat en l’accés i ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, coneguda com a “bretxa digital”, és un nou factor d’exclusió social, que afecta tant les persones que no poden accedir a recursos tecnològics, com a equipaments informàtics o connexió a Internet; com a les persones que, per falta de competències digitals, no poden fer ús de la tecnologia.

La constant evolució de la digitalització de la societat actual, accelerada, en gran manera, per la crisi sanitària de 2020, incrementa aquesta bretxa a tot l’Estat.

Per fer front a aquest risc de desconnexió digital, l’Ajuntament de Salou, a través de la regidoria de Serveis Generals, desenvolupa el Pla de mesures per combatre la bretxa digital, amb l’objectiu de facilitar la inclusió al món digital de totes les persones que ho necessitin.

El Pla, que s’implementarà de manera progressiva des de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, compta amb tres línies d’actuació, que articulen diferents accions, entre les quals destaquen: l’habilitació d’ordinadors d’ús públic, amb connexió a Internet; la prestació del servei d’assistència personalitzada per a persones que necessitin ajuda amb les noves tecnologies; i les relacions digitals amb qualsevol Administració pública o entitat privada.

S’habiliten ordinadors, d’ús públic, a la Masia Tous, a l’Esplai de la gent gran, i al Pavelló del Cap Salou; que estaran a l’abast de qualsevol usuari, en els horaris d’obertura dels centres. Els ordinadors compten amb connexió a Internet, i diferents manuals i tutorials per ajudar a utilitzar els serveis electrònics més habituals.

Paral·lelament, els usuaris podran sol·licitar l’assistència d’un agent TIC per a la realització dels tràmits electrònics més comuns, com demanar hora al centre de salut; sol·licitar cita per a la renovació del DNI, o la renovació al servei d’ocupació. Aquesta assistència es prestarà presencialment, amb cita prèvia, i en els horaris habilitats a tal efecte, als ordinadors d’ús públic dels tres centres esmentats.

L’objectiu del servei és capacitar els usuaris perquè siguin autònomes, en l’ús de les noves tecnologies.

Pròximament, s’iniciaran, també, en el marc del Pla de mesures per combatre la bretxa digital al municipi de Salou, i en col·laboració amb la resta de regidories de la Corporació, les diferents actuacions incloses en el full de ruta de desplegament del Pla; que inclou accions formatives encaminades a proporcionar a la ciutadania coneixements útils sobre l’ús de les noves tecnologies, incloent-hi temàtiques com les estafes per Internet, el comerç electrònic o la tramitació electrònica amb les administracions públiques; la convocatòria d’ajuts i subvencions per a l’adquisició d’equips informàtics i connexió a Internet; o la millora dels serveis d’atenció telemàtica de l’Ajuntament de Salou.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

3 × five =

Notícia anterior

L’EINA-ERC Altafulla presenta la llista electoral per a les eleccions municipals

Notícia següent

El Camp Nou desplegarà un mosaic per reivindicar el català

Notícies relacionades