Els tarragonins gasten gairebé mig milió d’euros amb els Bons Comerç en una campanya rècord

El 99% dels 30.000 bons activats impulsen un increment notable de les compres locals amb una nova edició prevista per al 2026

11 de desembre de 2025 a les 13:11h

Durant el mes de novembre, la ciutat de Tarragona ha viscut una nova edició del programa Bons Comerç, que ha tornat a demostrar un èxit rotund en termes de participació i dinamització comercial. En aquesta quarta convocatòria, s’ha aconseguit activar el 99% dels 30.000 bons disponibles, principalment durant la segona setmana del període promocional, entre el 13 i el 20 de novembre.

Una novetat destacada d’aquesta campanya ha estat l’organització d’una festa inaugural a l’espai públic comprès entre la Rambla Nova i la Plaça Corsini, on activitats infantils i demostracions gastronòmiques (showcooking) han contribuit a captar l’atenció ciutadana i a incentivar les compres des del primer dia.

L’opinió institucional sobre els resultats

La consellera de Comerç, Montse Adan, ha expressat una valoració molt positiva del desenvolupament i l’impacte de la campanya, posant èmfasi en «el treball conjunt amb els comerços i establiments locals» com a clau per als bons resultats obtinguts. En paraules seves: "L’objectiu principal és fomentar el consum en botigues pròximes durant tot l’any i donar a conèixer productes locals que sovint passen desapercebuts; creiem haver assolit aquest propòsit". A més, Adan ha confirmat que ja es considera consolidar aquesta iniciativa com un model estable dins les polítiques comercials municipals.

A partir de l’èxit registrat enguany, l’Ajuntament planteja realitzar dues convocatòries anuals a partir del 2026 —una a la primavera i una altra a la tardor— amb la finalitat d’estimular contínuament l’activitat comercial.

Avaluació per part de la Cambra de Comerç

D’altra banda, el vicepresident de la Cambra de Comerç de Tarragona, Lluís Colet, ha agraït explícitament "a implicació dels establiments adherits", que han contribuït decisivament perquè aquesta edició mantingués el nivell d’èxit dels anys anteriors. A més, ha subratllat que triar novembre per dur-la a terme és especialment encertat perquè coincideix amb un període habitualment més fluix en vendes, fet que permet activar les compres prèvies a Nadal.

BONS COMERC (2)

Anàlisi econòmica detallada

L’impacte econòmic resultant revela dades rellevants: s’han concedit descomptes per valor aproximat de 150.000 euros, generant unes compres totals properes als 621.000 euros. Això implica que els consumidors han efectuat una despesa directa estimada en uns 472.000 euros, distribuïda en un total d'11.476 tiquets associats als bons utilitzats. Aquest moviment comercial ha contribuït significativament a reactivar un mes tradicionalment menys intens pel sector retail local.

Trobem també que el nucli central urbà concentra al voltant del 70% del volum global consumit, mentre que els barris aporten el 30% restant. La mitjana d’utilització dels bons és de 2,59 unitats per tiquet, amb un import mitjà per compra situat en uns 54,11 euros.

D’aquests indicadors se’n desprèn que cada euro subvencionat pels Bons Comerç ha motivat una despesa addicional superior als quatre euros (x 4,18 exactament) aportats pels consumidors mateixos; equivalent al fet que el 24%dels imports dels tiquets estigui cobert pel programa subvencionador mentre que el 76% correspon directament al consumidor final.

Sectors beneficiats i distribució sectorial dels bons utilitzats

Dins les novetats destaquen prop 700 bons destinats al sector restauració, mentre que alimentació continua sent líder absolut concentrant gairebé 11.500 bons utilitzats. Seguidament apareixen moda (4.700 bons) i calçat( 3.300 bons). Entre aquests tres sectors sumen quasi dos terços (aproximadament 67%) del total acumulat, amb ingressos propers als 83.000 euros.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit