El Centre d’Art Cal Massó ha estat l’escenari, aquest dijous al matí, de la primera fira d’Apropa Cultura dedicada a la programació d’hivern i primavera. La trobada ha reunit més d’un centenar de persones entre representants d’entitats socials de la ciutat i responsables de la programació cultural, en una jornada pensada per afavorir el contacte directe i l’intercanvi d’informació.
La iniciativa estrena un format renovat i més participatiu per donar a conèixer l’oferta cultural del programa. Fins ara, aquestes presentacions es feien anualment als teatres Bartrina i Fortuny, de manera alterna. Amb la nova fira, les entitats socials han pogut dialogar cara a cara amb programadors d’arts escèniques, museus i espais patrimonials, amb l’objectiu de facilitar l’accés a la cultura a col·lectius en situació de vulnerabilitat.
En total, 19 programadors de la demarcació de Tarragona han presentat les seves propostes per a la temporada vinent. Entre ells, hi havia equipaments com el Teatre Fortuny i el Teatre Bartrina, però també institucions culturals i museístiques com CaixaForum Tarragona, el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, el Museu Pau Casals, la Fundació Mas Miró o espais patrimonials com el Reial Monestir de Santes Creus, el Castell de Miravet o la Cartoixa d’Escaladei, entre d’altres.
Una de les principals novetats d’aquesta edició és la incorporació del Museu de les Matemàtiques de Catalunya a les activitats disponibles, que enguany podrà ser visitat pels membres de les entitats socials adherides al programa.
Reus forma part d’Apropa Cultura des de l’any 2012. Des d’aleshores, els teatres Bartrina i Fortuny han mantingut el compromís amb aquest projecte d’àmbit nacional, que té com a finalitat garantir que les persones en situació de vulnerabilitat puguin accedir a la cultura a través de preus socials i propostes adaptades.
El programa està obert a totes les entitats socials que treballen amb col·lectius vulnerables a la ciutat, que poden adherir-s’hi i participar en activitats culturals arreu de Catalunya. Aquesta primera fira a Reus consolida el paper d’Apropa Cultura com a eina de cohesió social i d’accés universal a la cultura.
