La Costa del Baix Gaià defineix la seva estratègia turística per al 2026 amb una aposta conjunta per Navarra, Euskadi i Aragó

Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà i Tarragona reforçaran la seva presència en fires clau i mantindran el marxandatge per consolidar la marca al nord de la península

25 de novembre de 2025 a les 20:27h

Els ajuntaments d’Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà i Tarragona han fet un pas endavant en la seva estratègia conjunta de promoció turística després d’una reunió celebrada la setmana passada a Altafulla. Durant la trobada, els representants municipals van traçar les línies mestres del pla per al 2026, amb un objectiu clar: reforçar la presència de la Costa del Baix Gaià en mercats que tradicionalment mostren un alt interès per la destinació, com el navarrès, el basc i l’aragonès.

Una de les principals decisions adoptades és l’assistència conjunta a Navartur, la Feria Internacional de Turismo de Navarra, que tindrà lloc del 20 al 22 de febrer a Pamplona. Aquesta cita, considerada una de les més destacades del sector al nord d’Espanya, es presenta com una oportunitat estratègica per mostrar els atractius del litoral sota la marca Costa Daurada. Els cinc municipis disposaran d’un espai propi dins l’estand que la Diputació de Tarragona, mitjançant el Patronat de Turisme Costa Daurada – Terres de l’Ebre, habilitarà a la fira.

La planificació també inclou la participació a Aratur – Salón de Turismo de Aragón, prevista del 15 al 17 de maig a Saragossa, on la Costa del Baix Gaià tornarà a presentar-se amb estand propi. Aquest esdeveniment complementa la seva presència al País Basc, ja que els municipis han acordat alternar anualment la participació entre Bilbao i Saragossa, mantenint així una presència continuada en aquests mercats prioritaris. Com a element de coherència i reconeixement de marca, es continuarà utilitzant el marxandatge iniciat l’any passat, incloent bosses i catàlegs que han funcionat com a eina de visibilitat entre els visitants del nord peninsular.

Aquest conjunt d’accions forma part d’una estratègia coordinada que busca consolidar la Costa del Baix Gaià com una destinació competitiva, atractiva i ben posicionada dins l’oferta de la Costa Daurada. La feina conjunta dels cinc municipis pretén reforçar la identitat del territori, ampliar la seva projecció en fires especialitzades i captar nous perfils de visitants, tot garantint una promoció més eficient i cohesionada de cara al 2026.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit