El Concurs de Castells ja té ordre d'actuació: així quedaran les tres jornades

Barcelona, Sitges i Badalona obriran plaça si compleixen el mínim de dificultat

12 de setembre de 2026 a les 17:23h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L'Auditori Pau Casals del Vendrell ha acollit la presentació de les colles participants i el sorteig de l'ordre d'actuació del XXX Concurs de Castells de Tarragona, que aquest 2026 arriba a la seva 30a edició. L'acte s'ha celebrat en el marc del 150è aniversari del naixement de Pau Casals, un dels grans impulsors del Concurs.

El sorteig ha determinat l'ordre de les tres jornades: la de Torredembarra, la del dissabte a la Tarraco Arena Plaça (TAP) i la del diumenge, també a la TAP.

Canalla Nens del Vendrell
Canalla Nens del Vendrell -

Diumenge: els Castellers de Barcelona obriran plaça

Els Castellers de Barcelona seran els primers a actuar en solitari diumenge a la TAP si planten un castell de dificultat igual o superior al 4 de 9 amb folre.

La jornada comptarà amb 12 colles, en aquest ordre:

  1. Castellers de Barcelona

  2. Castellers de Sants

  3. Colla Joves Xiquets de Valls

  4. Castellers de la Vila de Gràcia

  5. Xiquets de Tarragona

  6. Colla Vella dels Xiquets de Valls

  7. Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau

  8. Moixiganguers d'Igualada

  9. Colla Jove Xiquets de Tarragona

  10. Xiquets de Reus

  11. Capgrossos de Mataró

  12. Castellers de Vilafranca

Dissabte: la Jove de Sitges serà la primera

A la jornada de dissabte a la TAP, la Colla Jove de Castellers de Sitges obrirà plaça si aconsegueix un castell de dificultat igual o superior al 3 de 8.

En aquesta jornada hi participaran 18 formacions:

  1. Colla Jove de Castellers de Sitges

  2. Castellers de Terrassa

  3. Tirallongues de Manresa

  4. Xics de Granollers

  5. Colla Jove de Barcelona

  6. Castellers de Lleida

  7. Bordegassos de Vilanova

  8. Xicots de Vilafranca

  9. Marrecs de Salt

  10. Castellers d'Esplugues

  11. Castellers de la Sagrada Família

  12. Nois de la Torre

  13. Sagals d'Osona

  14. Xiquets del Serrallo

  15. Castellers de Sant Cugat

  16. Nens del Vendrell

  17. Castellers de Castelldefels

  18. Castellers de Sabadell

Tarraco Arena Dissabte
Tarraco Arena Dissabte -

Torredembarra: els Castellers de Badalona obriran el Concurs

La primera jornada se celebrarà a la plaça del Castell de Torredembarra i tindrà 12 colles participants. Els Castellers de Badalona seran els encarregats d'obrir plaça si opten per intentar un castell de dificultat igual o superior al 5 de 7.

L'ordre serà:

  1. Castellers de Badalona

  2. Castellers de Mollet

  3. Castellers de Berga

  4. Esperxats del Pla d'Estany

  5. Colla Castellera de l'Esquerra de l'Eixample

  6. Castellers de Cerdanyola

  7. Castellers de Sarrià

  8. Castellers d'Esparreguera

  9. Colla Castellera de Figueres

  10. Castellers del Poble Sec

  11. Castellers de Caldes de Montbui

  12. Xiquets de Cambrils

En cas de previsió de pluja, aquesta primera jornada es traslladaria al Pavelló Sant Jordi de Torredembarra, tal com ja va passar durant la XXVIII edició del Concurs, l'any 2022.

Pau Casals, protagonista de la presentació

L'acte ha tingut com a fil conductor el lema casteller "força, equilibri, valor i seny", amb les actuacions dels músics Daniel Claret, al violoncel, i Lara Fernández, a la viola.

Les encarregades de treure les boles del sorteig han estat les canalles dels Nens del Vendrell, colla que enguany celebra el seu centenari.

La presentació també ha comptat amb Els Amics de les Arts, que posaran banda sonora al XXX Concurs amb el tema "Encara som aquí". El sorteig ha estat presidit pels alcaldes del Vendrell, Tarragona i Torredembarra, Kenneth Martínez, Rubén Viñuales i Raúl Garcia, respectivament.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit