Conclou l’operativa del synchrolift construït al Port de Tarragona

La segona part de l’estructura de l’elevador de vaixells ja ha estat enviada a Algèria

La segona part del synchrolift, formada per 9 alineacions, construït per l’empresa  URSSA al moll de Cantàbria va embarcar dissabte amb destinació Algèria. Aquesta segona composició, més lleugera i petita que la primera (d’11 alineacions  i un milió de kg), pesa 800 tones i mesura 70 m de llargada, va ser transportada en una operativa menys complexa que l’anterior, amb una durada de 3 hores. 

 

El synchrolift, construït en les instal·lacions portuàries tarragonines, pesa en total  prop de 2 milions de quilos i té una llargada de 150 m. Aquest elevador de vaixells  ha estat enviat en dues parts a Algèria. Compta amb una capacitat d’elevació de  15 mil tones i s’utilitza per a la realització de tasques de manteniment o reparació  d’embarcacions fora de l’aigua.

 

La segona operació d’embarcament realitzada durant la jornada de dissabte va ser molt més ràpida que la primera. La complexitat no era tan elevada i la tasca ja  era coneguda. Com en l’anterior operativa, primerament es treure l’estructura de  la ubicació on havia estat muntada mitjançant maquinària SPMT (les sigles en  anglès per Transport Modular Autopropulsat). 

 

Seguidament es va realitzar el procés d’embarcament i el posterior trincatge i  subjecció a la plataforma flotant que el realitza el transport fins al continent africà.  Gràcies a la rampa RO-RO, de càrrega horitzontal, que compta el moll de  Cantàbria es va poder realitzar l’operació amb total solvència i seguretat. 

 

Project cargo, una aposta per la diversificació 

El tràfic de project cargo és una aposta del Port dins de l’estratègia de creixement  i diversificació de tràfics, està consolidant el seu posicionament com un dels ports  de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials, ja  que compta amb especialistes en tot tipus de transports i tenim personal qualificat  que coordina i organitza les operatives des de l’origen a la destinació.  

 

L’empresa alabesa URSSA ha pogut construir al Port gràcies a les infraestructures, equips de manipulació mecànica i personal d’estiba qualificat per  aquest tipus d’activitat. 

 

La construcció i assemblatge d’un projecte de “Project cargo” és d’alta  especialització i requereixen grans calats, mà d’obra especialitzada i rampes pel  procés de càrrega a vaixell.