En aquest 2025 dedicat a solucionar el problema de l’habitatge a Tarragona, el grup municipal En Comú Podem considera que s’hi ha de sumar un altre “eix clau”, el de la mobilitat.
El 2024 Tarragona va batre el rècord anual d’usuaris d’autobusos, amb uns 11.700.000 de passatgers durant l’any. És per això el grup polític, que ha presentat les seves preocupacions aquest matí a una roda de premsa, considera que el servei “està al límit” i proposa ara millores de la qualitat d’aquest, per poder mantenir i adaptar-se a aquests números.
Entre els principals punts que busquen millorar es troben la puntualitat dels busos, la falta de conductors i conductores i l‘envelliment dels cotxes. Denuncien que durant el mandat anterior es va pactar amb l’EMT la contractació d’entre 7 i 10 persones i que això encara no s’ha complert.
El portaveu del grup municipal de Tarragona, Jordi Collado, s’ha referit també a la reorganització de les línies d’autobús a partir de la incorporació de la parada de Battestini durant aquest 2025. Ha recalcat la necessitat d’abordar la reorganització des d’una mirada de servei. “Sempre sentim parlar de l’EMT des d’una perspectiva economicista”, ha declarat. Proposen créixer en línies d’horaris nocturns a zones com Sant Salvador o Sant Pere i Sant Pau, a més de poder arribar als polígons en transport públic. Recalquen que no s’ha de pensar en aquesta reorganització “de forma radial” i que cal evitar el centralisme de la plaça Imperial Tarraco.
Per a solucionar els problemes del servei, proposen, entre altres coses, l’oportunitat de beneficiar-se d’una futura línia de subvencions per a la compra d’autobusos, aprovada pel Consell de Ministres el desembre. Sobre això, demanen a l’Ajuntament de Tarragona “que estigui molt atent”, per a estar preparats per adherir-s’hi quan estigui disponible.