La circulació ferroviària torna a quedar alterada a Catalunya per dues incidències que afecten diferents línies de Rodalies. La línia R3 es troba tallada entre la Garriga i les Franqueses del Vallès a causa d’una incidència en el sistema de senyalització, segons ha informat Renfe.
Davant d’aquesta situació, s’ha decidit ampliar el servei alternatiu per carretera a tota la línia, amb l’objectiu de garantir la mobilitat dels usuaris mentre es treballa per resoldre l’avaria.
La situació també és complicada a l’R14, on la circulació està interrompuda entre Reus i Vinaixa. En aquest cas, la incidència està relacionada amb un incendi proper a la zona de vies i amb afectacions a la infraestructura ferroviària a l’estació de Montblanc.
Segons Renfe, aquestes afectacions haurien estat causades per un robatori de coure, un problema que en els darrers temps ha provocat diverses incidències a la xarxa ferroviària catalana. En el tram afectat també s’ha habilitat servei alternatiu per carretera.
Els Bombers han rebut l’avís de l’incendi a les 5.26 hores i han mobilitzat quatre dotacions fins al punt afectat. El foc, que afecta una estació transformadora, es troba estable. Tot i això, el cos manté dues dotacions a la zona per controlar l’evolució de la incidència i garantir la seguretat de l’entorn ferroviari.
