Cambrils trasllada actes de la Festa Major per l’enfonsament del pati de la Torre del Llimó

El Campament Vilero es farà al Parc del Pinaret i l’Homenatge a les Camí es traslladarà a la Sala de Plens per motius de seguretat

27 d'agost de 2026 a les 16:30h

L’Ajuntament de Cambrils i Vileros han acordat reubicar diversos actes de la Festa Major de la Mare de Déu del Camí després que les fortes pluges hagin afectat el pati de la Torre del Llimó. L’espai, que havia d’acollir part de la programació, no es podrà utilitzar per motius de seguretat.

L’episodi de pluges ha provocat un enfonsament en una zona del pati. Després de les inspeccions dels serveis tècnics municipals, i davant la incertesa sobre l’estat de la superfície i del refugi antiaeri que hi ha sota l’equipament, s’ha decidit suspendre qualsevol activitat prevista en aquest punt durant la Festa Major.

 

El Campament Vilero, al Parc del Pinaret

Un dels canvis principals serà el trasllat del Campament Vilero al Parc del Pinaret. Per la seva banda, l’Homenatge a les Camí se celebrarà a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Cambrils.

Encara queda pendent concretar la nova ubicació del Ball Parlat de Vileros i Mariners, previst per al 8 de setembre. Ajuntament i entitat continuen treballant per trobar l’espai més adequat i anunciaran la decisió quan estigui tancada.

El canvi obliga a reorganitzar una part important de la logística, ja que Vileros instal·la habitualment el seu campament a la Torre del Llimó i hi concentra bona part de les activitats d’aquests dies.

 

“Els canvis s’han pactat amb Vileros”

El regidor de Festes, Alfredo Clúa, ha destacat “la rapidesa amb què s’ha treballat davant d’una situació sobrevinguda que ens obliga a modificar una planificació preparada des de fa molts mesos”. També ha agraït “la predisposició, la comprensió i la capacitat de treball dels Vileros” per trobar alternatives que afectin el mínim possible la ciutadania.

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha remarcat que totes les decisions s’han pres de manera consensuada. “Davant d’un imprevist com aquest, el més important és actuar amb responsabilitat, rapidesa i capacitat d’entesa”, ha afirmat. Klein ha subratllat que l’objectiu és “buscar solucions, adaptar-nos i treballar perquè totes les activitats es puguin celebrar amb la màxima normalitat possible”.

Des de Vileros admeten que el Parc del Pinaret “no és l’espai més adequat i adient” per fer-hi els actes, però expliquen que han adaptat al màxim l’espai disponible. L’entitat confia que l’any vinent pugui tornar a la Torre del Llimó.

L’Ajuntament continuarà coordinant-se amb Vileros per acabar de definir els darrers detalls i comunicar qualsevol nova modificació de la programació. La prioritat, segons el consistori, és garantir la seguretat dels participants i preservar l’esperit de la Festa Major.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara