El Festival Internacional de Música de Cambrils no només es viurà a través dels concerts. La 51a edició del FIMC reforça enguany el seu vessant gastronòmic amb un Village renovat al Parc del Pinaret, que vol convertir-se en el gran espai de trobada abans i després de les actuacions.
La nova proposta gastronòmica inclourà sis foodtrucks i tres cúpules especialitzades dedicades al pernil i els formatges artesans, als còctels i als vins i caves del territori. L’objectiu és que el públic pugui arribar abans del concert, sopar, tastar productes de qualitat i allargar l’experiència més enllà de l’escenari.
El Parc del Pinaret, punt de trobada del festival
La plaça central del Pinaret es transformarà en un Village gastronòmic obert al públic assistent, amb una oferta variada pensada per a diferents gustos i necessitats. Hi haurà creps, pizzes, hamburgueses, entrepans gurmet, tapes i també opcions vegetarianes, veganes i sense gluten.
Una de les grans novetats serà la incorporació de tres espais diferenciats de producte gourmet. Una cúpula estarà dedicada al pernil i als formatges artesans, una altra als còctels i una tercera als vins i caves, amb especial protagonisme per les referències del territori.
Sopars-maridatge al Parc Samà
El FIMC també proposa una experiència més exclusiva amb dos sopars-maridatge al Parc Samà. Els concerts de La Grande Chapelle, el dimecres 29 de juliol, i del Quartet Gerhard, el dilluns 3 d’agost, oferiran l’opció d’entrada més sopar per 55 euros.
La proposta inclourà vins de la DO Tarragona, oli de la DO Siurana i productes de qualitat de Cambrils, reforçant el vincle entre música, patrimoni i gastronomia local.
Grans concerts i música fins a la matinada
La programació del festival arrencarà el 28 de juliol amb el concert inaugural gratuït de LaDyva & Barcelona Blues Big Band al Port de Cambrils. A partir d’aquí, el certamen combinarà escenaris com el Parc Samà, el Club Nàutic, el Parc del Pescador i el Parc del Pinaret.
Entre els noms destacats d’aquesta edició hi ha La Grande Chapelle, Emma Smith & Ignasi Terraza Trio, The Gospel Viu Choir, La Ludwig Band, Lucrecia, Quartet Gerhard, Jethro Tull, Siloé, Valeria Castro, Dire Straits Legacy, Coldday, Joan Dausà i Ana Torroja.
Del 4 al 10 d’agost, el Parc del Pinaret acollirà les grans nits del festival. Cada vespre, a partir de les 20.30 hores, set artistes i grups de proximitat actuaran abans dels concerts principals. Després, la festa continuarà fins a les dues de la matinada amb sessions de Woody Pistolo, David i Claudia, DJ Maiol Navarro i Team DJ’s.